پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
احزاب مراکشی و تونسی در پی ایجاد یک حزب اسلامی در اسپانیا هستند

حوزه/ روزنامه خبری الموندو در اسپانیا در مقاله جدیدی به نقل از منابع آگاه گفته که اسلام گرایان متعلق به احزابی چون حزب عدالت و توسعه، انجمن اسلامی العدل و الاحسان در مراکش و حزب النهضة در تونس قصد ایجاد یک حزب اسلامی در اسپانیا را دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از yabiladi، چندین حزب اسلامی شناخته شده در کشورهای مراکش و تونس در پی ایجاد یک حزب اسلامی در کشور  اسپانیا هستند.

روزنامه خبری الموندو در اسپانیا در مقاله جدیدی به نقل از منابع آگاه گفته است که اسلام گرایان متعلق به احزابی چون حزب عدالت و توسعه، انجمن اسلامی العدل و الاحسان در مراکش و حزب النهضة از حزب‌های اسلام‌گرای میانه‌رو در تونس قصد ایجاد یک حزب اسلامی در اسپانیا را دارند.

این روزنامه خبری با اشاره به نام این احزاب نوشته است که آن ها «جوانان مسلمان به ویژه دانشجویان دانشگاهی» را برای عضویت در این حزب هدف قرار داده اند.

همچنین فدراسیون نهادهای دینی اسلامی اسپانیا که 200 انجمن اسلامی مختلف در سرتاسر این کشور در سایه آن فعالیت می کنند، ملاقات های متعددی برای ایجاد یک حزب اسلامی با مقامات این گروه داشته است. به گفته الموندو آخرین جلسه ملاقات آن ها یک ماه پیش در بارسلونا تشکیل شده است.

این روزنامه اسپانیایی احزاب مراکش و تونس را به ایجاد «یک سازمان اسلامگرا» برای «صدور ایده های افراط گرایی»، «مخالفت با ایدئولوژی کشورهای اروپایی» و «راه اندازی جنگ مراکشی برای تفرقه و تنش» متهم کرد.

در این میان فدراسیون نهادهای دینی اسلامی اسپانیا گفته است که یک سال پیش برای «ایجاد یک حزب اسلامی» از آنان درخواست شده است.

این فدراسیون اعلام کرد: ما با احزاب سیاسی موجود همکاری داشته ایم، اما فرصت نداریم با این شخصیت ها یک حزب سیاسی بسازیم زیرا برایمان آسان تر است که بدانیم چه کسانی پشت این سازمان ها و گروه ها هستند.

گفتنی است جامعه اسلامی در اسپانیا هم اکنون از دو فدراسیون دینی اصلی تشکیل شده است و که متاسفانه این دو نهاد همکاری بهینه ای با هم ندارد. یکی از این سازمان ها اتحادیه اجتماعات اسلامی اسپانیا و دیگری فدراسیون نهادهای دینی اسلامی اسپانیا است که دومی اکثرا از اسپانیایی های تازه گرویده به دین اسلام تشکیل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha