جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تونس

حوزه/ هزاران نفر از مردم تونس در اعتراض به تصمیمات کمیته آزادی های فردی تونس و پیشنهاد قوانین مخالف اسلام توسط این کمیته تظاهرات کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» روز شنبه هزاران نفر از مردم تونس در اعتراض به تصمیمات کمیته آزادی های فردی که در ژوئن گذشته به الباجی قائد السبسی رئیس جمهور تونس تقدیم شد، اعتراض کردند.

این تظاهرات کنندگان که از استان های مختلف تونس جمع شده بودند با تجمع در میدان باردو به فراخوان انجمن ملی دفاع از قرآن و قانون اساسی و عدالت پاسخ گفتند.

یکی از مفاد لایحه تقایم شده به رئیس جمهور مساوات میان مرد و زن در ارث و آزاد شدن همجنس بازی و حذف مجازات اعدام است که تمام اینها بر خلاف احکام اسلام است و مردم نسبت به وضع چنین قوانینی در کشور خود اعتراض دارند.

تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی این قوانین را محکوم کردند و خواستار لغو آن شدند و از دولت خواستند احکام کشور به ویژه احکام ارث را طبق آیات قرآن تنظیم کند و از پارلمان نیز خواستند با این گزارش مخالفت کند.

عفیف الکوکی عضو انجمن هماهنگی ملی در این زمینه گفت: امروز اقشار مختلف ملت تونس به خیابان ها آمده اند تا به گزارش کمیته آزادی های فردی و مساوات "نه" بگویند.

وی افزود: سبسی رئیس جمهور تونس شرط کرده که مصوبات کمیته آزادی ها باید همسو با قانون اساسی و دین اسلام باشد، اما ما می بینیم تصمیمان این کمیته، خارج از قانون اساسی و بر خلاف دستورات اسلام است.

از سوی دیگر شیخ عمر به عمر رئیس هیئت مشایخ تونس گفت: این تظاهرات برای یاری دین در کشور تونس است، زیرا برخی اشخاص می خواهند کشور را به پرتگاه بکشانند و تمدن شکست خورده غربی را در تونس حاکم کنند، اما مردم تونس نشان دادند که مسلمان هستند و دین خود را دوست دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha