پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین  علیرضا پیروزمند

حوزه/ عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی بر لزوم معرفی و ترویج شادی های مشروع و سالم به خصوص در ایام دهه کرامت تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پیروزمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: ایام پرسرور و شادی ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) که به عنوان دهه کرامت نامیده شده، بهترین فرصت است تا ما ضمن معرفی شاخص ها و ویژگی های شادی حلال و مشروع و سالم در جامعه ، خودمان نیز در ترویج این امور اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: دین مبین اسلام به عنوان یک شریعت و دین جامع و کامل به همه ابعاد مورد نیاز بشر توجه داشته و از جمله اموری که در رشد انسان نیز تاثیر بسزایی دارد، مساله فرح و نشاط در زندگی است که تامین این مساله خود باعث انبساط خاطر و تحرک و نشاط و شادابی در جامعه می گردد.

وی اضافه کرد: اساساً در سیره حضرات معصومین(ع) و بزرگان ما نیز مزاح و فراهم سازی اسباب فرح و نشاط مومن مورد توجه خاصی قرار گرفته و به همین خاطر است که بحث ادخال السرور و ایجاد انبساط خاطر در برادر مومن البته با رعایت چارچوب های شرعی و اخلاقی ، به عنوان یک فضیلت برشمرده شده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین بیان داشت: البته نکته مهمی که باید حتماً به آن توجه داشته باشیم این است که در این گونه مسایل نباید رویه افراط و تفریط را دنبال کنیم به این معنا و مفهوم که از یک سو و به اسم توسل به اهل بیت(ع) وضعیت به شکلی نباشد که عده ای بهانه پیدا کرده و بگویند افراد متدین، مُدام به دنبال اشک و گریه و عزاداری هستند و از آن سو نیز وضع به گونه ای نباشد که خدای ناکرده به اسم شادی به نام ائمه اطهار(ع) در دام گناه و تهمت و معصیت قرار بگیریم.

وی اضافه کرد: در واقع آنچه از ما انتظار می رود توجه به این حقیقت است به فرموده امام جعفر صادق(ع) ، مصداق "يحزنون لحزننا و يفرحون لفرحنا" باشیم یعنی با شادی اهل بیت (ع) شاد و با حزن آن ها محزون شویم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha