شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهدویت

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه سیستم آموزشی کشور مشکل دارد، گفت: اگر صدا و سیما در برنامه های کودک و سرگرمی های خود مباحث مهدویت و انقلاب اسلامی را مطرح کند بدون شک به خوبی در ذهن کودکان باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد، عصر امروز در جمع اعضای بنیاد فرهنگی مهدویت استان، با اشاره به این که فعالیت های فرهنگی بسیاری در سطح کشور اجرا می شود، ولی آثارش در جامعه قابل مشاهده نیست، گفت: هر چند در برخی از مسائل در کشور دچار مشکلات اساسی هستیم، ولی در بحث مهدویت باید با جدیت کار شود تا دشمنان نتوانند اعتقادات جوانان را نسبت به اسلام و انقلاب سست کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد، دستگاه های آموزشی را در مسائل اعتقادی و دینی دانش آموزان دغدغه مند ندانست و گفت: آن میزانی که دستگاه های آموزشی به کسب رتبه های برتر کنکور می اندیشند، به مباحث دینی و اعتقادی دانش آموزان توجهی ندارند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه سیستم آموزشی کشور مشکل دارد، عنوان کرد: یکی از مباحثی که در این چهل ساله انقلاب اسلامی باید تجدید نظر شود، مسائل آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه الآن دانش آموزان قدرت انتخاب را در مدارس و دانشگاه‌ها ندارند که این همه دلایلی دارد اظهار داشت: زمانی که به اعتقادات دانش آموزان توجه نشود فرد را به سمت هوا و هوس خود می‌کشد، پس باید کاری کنیم که هر فرد عقل مستقل و فکری تکامل یافته داشته باشد تا هر چیزی که شنیدند با اندیشه و مقایسه‌ای که دارد انتخاب کند.

آیت الله ناصری یزدی، استفاده از خلاقیت را در برنامه های صدا و سیما یکی از راه های نفوذ در دل جوانان و کودکان عنوان کرد و گفت: اگر صدا و سیما در برنامه های کودک و سرگرمی های خود مباحث مهدویت و انقلاب اسلامی را مطرح کند بدون شک به خوبی در ذهن کودکان باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha