چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه نماز جمعه گفت: حمله ای که علیه مرجعیت انجام می گیرد با هدف بی اعتبار کردن آن در چشم مردم است؛ چرا که مرجعیت دینی منبع قدرت شیعیان اهل بیت (علیهم السلام)، سوپاپ موجبتجربه سیاسی ما است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف گفت: حمله ای که علیه مرجعیت انجام می گیرد با هدف بی اعتبار کردن آن در چشم مردم است؛ چرا که مرجعیت دینی منبع قدرت شیعیان اهل بیت (علیهم السلام)، سوپاپ اطمینان تجربه سیاسی ما و قایق نجات همگی است.

وی افزود: این حمله علیه مرجعیت دینی با اقدام دیگری همراه است که آن تمجید صدام و بازگشت بعثی هاست.

امام جمعه نجف اشرف اقدام برخی طرف های سیاسی در روی آوردن به سفارت های بیگانه برای تشکیل دولت نجات ملی را محکوم کرد و گفت: ما این اقدام را رد کرده و آن را مخالف با نظر ملت عراق و اهانت به انتخابات و نوعی استعمار می دانیم.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی اشاره کرد: روند شمارش آراء انتخاباتی در این هفته به پایان می رسد و این انتخابات بیانگر نظر ملت است.

وی در خصوص تهدید های اخیر آمریکا علیه ایران گفت: ما معتقدیم اولین کسی که در این جنگ شکست می خورد آمریکا و کشور های منطقه است؛ چرا که آنان نمی دانند که ملت ایران در مسیر شهادت و امام حسین (ع) و هیهات منّا الذلة حرکت می کنند. اگر آمریکا به ایران حمله کند، هیچ سرباز آمریکایی در عراق روی آسایش را نخواهد دید.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی به رسیدن حجاج عراقی به کشور عربستان برای ادای مناسک حج اشاره کرد و جوانان را به حج بیت الله الحرام تشویق نمود.

وی بر وجوب نماز آیات همزمان با خسوف کامل تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    1 0
    تا وقتی شیعه مرتضی علی هست شده باشه تیکه تیکه بشیم نمیزاریم سانتی متری از خاک مون بره زیر پوتین دشمن
  • ادواردو IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    0 0
    عالی
  • وسام العزي IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    0 0
    نااايس
  • مرتضی IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    0 0
    آمریکا خیلی آسیب پذیره. تمام منافعش رو میتونیم نابود کنیم بنابراین هیچ غلطی نمیتونه بکنه. مشکل این روزهای بازار ارز هم بخاطر سیاستهای غلط این دولت بود که اقتصاد کشور رو به غرب گره زد. من هم بهش رای ندادم. اگر یک دولت انقلابی سر کار بود، دلار رو از مبادلات بین المللی ما حذف میکرد و از تولید داخلی و شرکتهای دانش بنیان حمایت میکرد. ولی همین دولت هم وقتی تحت فشار قرار بگیره مجبور میشه سیاستهای خودش رو اصلاح کنه و ان شا الله بزودی از بحران خارج میشیم. امنیت اقتصاد دنیا تحت کنترل ماست بنابراین از یه حدی بیشتر نمیتونن به ما فشار بیارن
  • پایداری IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    1 0
    دمش گرم