سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دیدار مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با عضو هیئت علمی دانشگاه سنت توماس فیلیپین

حوزه/ رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه در دیدار با پروفسور پابلیتو بای دو عضو هیئت علمی دانشگاه سنت توماس فیلیپین به توضیحاتی در مورد نگاه شیعه به گفتگوی بین ادیان پرداخت .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت  الاسلام‌والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه در دیداری با پروفسور پابلیتو بای دو عضو هیئت علمی دانشگاه سنت توماس فیلیپین به توضیح در مورد نگاه شیعه به گفتگوی بین ادیان پرداخت و به لزوم وحدت بین شیعه و سنی تأکید کرد.

در این ملاقات که در قم برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری ضمن خوش آمدگویی به پروفسور پابلیتو بای دو برای وی توضیح داد که علاوه بر شهر قم در سراسر ایران حوزه های علمیه مشغول به فعالیت هستند و تعداد آنها به 500 مرکز میرسد.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در سیستم آموزشی حوزه های علمیه در ایران 12 شاخه آموزشی وجود دارد که یکی از آنها مطالعات بین ادیانی است و طلاب، اساتید و گروههای علمی بسیاری در این شاخه مشغول به تحقیق و فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد علما و فضلای حوزه به طور مرتب کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی درباره مطالعات و گفتگوهای بین ادیانی برگزار می کنند.

حجت الاسلام حسینی کوهساری در بخش دیگری از اظهارات خود یادآور شد: در حال حاضر طلاب سنی بسیاری در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل هستند.

* اظهار تأسف  از تبلیغ چهره منفی از ایران در برخی کنفرانس‌های تحت تأثیر غرب

پروفسور پابلیتو بای دو هم به نوبه خود از مهمان‌نوازی طرف ایرانی تشکر کرد و از تبلیغ چهره منفی از انقلاب اسلامی ایران در برخی کنفرانس‌های تحت تأثیر غربی‌ها در فیلیپین اظهار تأسف کرد.

وی به برگزاری گفتگوهای بین ادیانی بین اسقف‌های کاتولیک و روحانیون مسلمان در فیلیپین اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد بتوانند این گفتگوها را با حضور شیعیان برگزار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha