جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 449497
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
قدیمی ترین مسجد داوائوسیتی در فیلیپین تخریب شد

حوزه/ هزار و ۵۰۰ مامور نظامی و پلیس در داوائو سیتی در فیلیپین با یورش به جزیره میندانائو اقدام به تخریب مسجد السلام، قدیمی ترین مسجد این شهر کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  davaotoday، با وجود مقاومت های گسترده مردمی، سرانجام مقامات محلی اقدام به تخریب قدیمی ترین مسجد داوائو سیتی، بزرگترین شهر فیلیپین در جزیره میندانائو دومین جزیره بزرگ این کشور کردند. مسجد السلام که 65 سال پابرجا ایستاده بود قدیمی ترین مسجد این شهر بود تا  اینکه در تخریب منطقه شهری سالمونان فرو ریخته شد.

این مسجد در سال 1953 توسط چندین خانواده مسلمان از قوم  مارانو که از استان های دیگر آمده بودند بنیان گذاری شد. مسجد السلام یک ارزش تاریخی و میراثی برای مسلمانان مارانو داشت که زندگی صلح طلبانه ای داشتند. در چند ماه گذشته این مسجد به مرکزی برای تجمع مردم مارانو، قومیت مسلمان در فیلیپین تبدیل شده بود.

در ماه های اخیر مسلمانان سعی داشتند مانع تخریب این مسجد توسط مقامات دولتی شوند و با ایجاد معابر در خیابان ها و برپایی نماز جماعت روبروی مسجد در مقابل تیم تخریب مقاومت می کردند. یک بنر پارچه ای بزرگ نیز جلوی مسجد نصب شده و بر روی آن عبارت «قدیمی ترین مسجد 1953» نوشته شده بود که نشان دهنده اهمیت دادن مردم به این مسجد بود.

با این حال در دو روز اخیر هیچ یک از این مقاومت ها نتوانست مانع از 1 هزار نیروی نظامی و پلیس که مسلح به سپر، چوب و سلاح گرم بودند شده و ماموران اقدام به تخریم خانه های مردم و قدیمی ترین مسجد شهر کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha