جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان اندونزی به کمپین راهپیمایی همگانی ساخت کلیسا پیوستند

حوزه/ گروهی از مسلمانان در اندونزی، به بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن از مردم در کمپین خیریه راهپیمایی همگانی به منظور جمع آوری کمک های مردمی برای ساخت کلیسا پیوستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ucanews، مسلمانان اندونزی به کمپین خیریه راهپیمایی و دوی همگانی به منظور جمع آوری کمک های مردمی برای ساخت کلیسا پیوستند.

بیش از 3 هزار و 500 تن از مردم اندونزی از جمله کاتولیک ها در این راهپیمایی خیریه که توسط کلیسای اسقفی جاکارتا در اندونزی به راه افتاده بود شرکت کردند.

کمپین «دویدن برای تو» یکی از چندین تشکل همگانی در سال های اخیر می باشد که برای فعالیت های خیریه در اندونزی برپا شده و در آن شرکت کنندگان 2.5 کیلومتر پیاده روی و 5 کیلومتر دوندگی از شهر تانگرنگ در استان بانتن و 25 کیلومتر دوندگی در شهر جاکارتا انجام می دهند. شرکت کنندگان در این حرکت دسته جمعی را کشیشان، فعالان حقوق مدنی، راهبه ها، طلاب مذهبی، افراد مسن و جوان و پیروان ادیان مختلف تشکیل می دهند. این در حالی است که دولت جاکارتا سال 2018 را «سال وحدت» اعلام کرده است.

بیشتر شرکت کنندگان در این مراسم دوی همگانی را کاتولیک ها تشکیل می دادند، اما جمعی از مسلمانان نیز به این حرکت پیوستند تا برای ساخت کلیسا به همشهریان مسیحی شان کمک کنند.

خواهر وینسنسا، از راهبه های از انجمن پیروان عیسی مسیح که در این راهپیمایی شرکت کرده، گفت: واقعا فوق العاده بود. نه تنها کاتولیک ها بلکه غیرمسیحیان نیز شرکت داشتند و ما حقیقتا روحیه وحدت در تنوع جمعیتی را احساس کردیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha