چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مهدی ابوطالبی

حوزه/ حجت الاسلام ابوطالبی گفت: انقلاب اسلامی ایران و تفکر ایجاد نظام اسلامی، مدلی از حکومت دینی اسلامی محور برای پاسخگویی به نیازهای مادی و معنوی بشریت است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مهدی ابوطالبی،در کارگاه آموزشی دوره دانش افزایی مدرسین انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی ابراز داشت: امام خمینی(ره) در شرایط و زمانی، انقلاب اسلامی ایران را رقم زد که تفکر و نظام تمدنی غربی سکولار با اهداف شیطانی، چپاولگرایانه، جذب منافع شخصی و گروهی و با سیاست های ابتذال گرا، مدعی سعادت دنیوی و مادی انسان بودند.

وی با بیان ویژگی ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران و تفکر ایجاد نظام اسلامی، مدلی از حکومت دینی اسلامی محور است که سعادت دنیا و آخرت انسان را فراهم کرده و پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی بشریت است.

قائم مقام مدیر گروه تاریخ و اندیشه معاصر موسسه امام خمینی(ره) در ادامه، با بیان پیشینه اصل ولایت فقیه و حکومت اسلامی به بررسی آراء علمای گذشته پرداخت و گفت: بنا بر نظر صاحب جواهر، ولایت فقیه از بدیهیات فقه شیعی است.

وی در پایان با اشاره به حربه های دشمن برای کمرنگ کردن اصل وجودی ولایت فقیه، ابرازکرد: غرب و استکبار برای رد کارآمدی نظام اسلامی، با حربه ایجاد شبهه، پیرامون اصل ولایت مطلقه فقیه و حمله و تخطئه شأن رهبری نظام اسلامی فعالیت می کنند.

گفتنی است، دوره های دانش افزایی مدرسین تاریخ سیاسی معاصر ایران و سیره سیاسی و اجتماعی معصومین(ع) و مدرسین انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی، با حضور 130 استاد مدارس علمیه برادران خراسان در مجتمع فرهنگی آموزشي  جوادالائمه(ع) گلبهار برگزارشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha