جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه بشرویه

حوزه/ امام جمعه بشرویه با بیان اینکه بهترین راه ترویج حقوق بشر اسلام گسترش تفکراسلام ناب و شیعی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که پرچم عدالت خواهی و ظلم ستیزی را در جهان بلند کرده اما برخی کشورهای دست نشانده عربی منطقه مزاحم این اهداف هستند.

حجت الاسلام محمد شمس الدین زاده، امام جمعه بشرویه در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به 14 مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، گفت: اسلام جایگاه والایی را برای انسان ها قائل شده است و هیچ تفاوتی را بین نوع بشر از نظر حقوق قرار نداده است.

وی با بیان اینکه حقوق بشر واژه ای است که اسلام یک مفهوم برای آن دارد و غربی ها یک نوع دیگر از آن برداشت می کنند، گفت: خداوند بشر را اشرف مخلوقات و دارای حقوق مسلم قرار داده و فرموده " اگرانسان یک نفر را نجات دهد مانند این است که تمام مردم را نجات داده است"، و این نشان از ارزش و جایگاه بزرگ انسان‌ها در نزد اسلام و خداوند دارد.

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه در حقوق اسلامی خداوند جایگاه ویژه ای برای حقوق حیوانات قرار داده است ، چه برسد به انسان که  اشرف مخلوفات است، اظهارداشت: اسلام نسبت به انسانها دیدگاه رحمانی دارد اما غرب اینگونه نیست و حقی را برای انسان ها قائل نمی شود.

حجت الاسلام شمس الدین زاده با بیان اینکه غربی ها در هر کارشان یک ظاهر و یک باطن وجود دارد، گفت: ظاهر غربی ها این است که خود را مدافع حقوق همه انسان‌ها نشان می دهند اما وقتی به جنایت های مختلف آن‌ها در جهان نگاه می کنیم، می بینیم که این هیچ سنخیتی با آنچه می گویند، ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد وحشیانه ترین جنایت ها از سوی آل سعود علیه مردم یمن هستیم، گفت: مردم یمن امروز از گرسنگی و کمبود دارو رنج می برند، اما این کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند، نه تنها هیچ واکنشی به آن نشان نمی دهند، بلکه حمایت نیز می کنند، و این خلاف حقوق بشر است.

امام جمعه بشرویه با اشاره به جنایات داعش در سوریه و جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان و سوزاندن آنها، افزود: همین هایی که ادعای حقوق بشر دارند، مدال مدافع حقوق بشر را به رئیس جمهور میانمار می دهند، لذا می بینیم که حقوق بشر آن‌ها از زمین تا آسمان با آنچه اسلام فرموده است، فاصله دارد.

حجت الاسلام شمس الدین زاده حمله به هواپیمای مسافربری ایران و کشتن زنان و کودکان بی گناه، کمک به صدام در جنگ تحمیلی، کمک به منافقین و تحریم ملت ایران را از دیگر جنایات استکبار جهانی دانست و گفت: تمام اینها در حالی صورت می گیرد که همین کشورهای جنایت کار ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن به گونه ای عمل می کند که حقوق بشر را با نگاه رسانه ای در دنیا به نفع خود ترویج دهد، گفت: آمریکا و کشورهای غربی به هیچ وجه جایگاهی برای بشریت قائل نیستند، به عنوان نمونه می توان به حادثه هیروشمیا و ناکازاکی اشاره کرد که در آن بیش از 230 هزار نفر کشته شدند.

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه 90 درصد رسانه های جهان در دست صهیونیست ها قرار دارد، گفت: دشمن از طریق همین رسانه هایی که در اختیار دارد، بسیاری از اهداف خود را به پیش می برد.

حجت الاسلام شمس الدین زاده با بیان اینکه سعودی ها مزدور و غلام حلقه به گوش آمریکا هستند، ادامه داد: ظاهر این کشور اسلامی است اما در باطن دست در دست آمریکا دارد و حمایت مالی می شود، و به عنوان خادم حرم به اسلام خیانت می کند.

وی عنوان کرد: اسرائیل غده ای سرطانی است که محصول سکوت همین کشورهای عربی و سازش کار است که غیرت عربی را از دست داده اند و زیر چتر استکبار مخفی شده اند.

امام جمعه بشرویه مطرح کرد: احیای حقوق بشر اسلامی باید از به خود آمدن کشورهای اسلامی شروع شود، گفت: ایران اسلامی تنها کشور گسترش دهنده ی تفکر اسلام ناب و فرهنگ شیعی در غرب  آسیا و خاورمیانه است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha