چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجد چوبی ۱۱۱ ساله در قزاقستان، در معرض فروریزی قرار دارد

حوزه/ رسانه های خبری قزاقستان اعلام کردند مسجد باستانی تماما چوبی که متعلق به ۱۱۱ سال پیش است، به دلیل عدم رسیدگی و مرمت در آستانه تخریب قرار گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از inform، یک مسجد چوبی، بنای منحصر به فرد تاریخی جهان اسلام  که متعلق به 111 سال پیش در شهر اکوسک در منطقه شرقی قزاقستان در آسیای میانه می باشد، به دلیل بی توجهی مسئولین مربوطه و عدم رسیدگی و مرمت در شرف تخریب قرار گرفته است.

این مسجد بی نظیر تاریخی تماما از چوب و بدون استفاده از میخ ساخته شده است. گفته می شود سقف این مسجد در وضعیت بدی قرار دارد. متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولین، میله های برپا دارنده سقف مسجد در برخی از بخش ها کاملا سقوط کرده و فرو ریخته اند، با این حال تنها  مناره این مسجد هنوز پابرجاست.

این مسجد باستانی 111 سال پیش توسط سلطان فضیل بکوف قزاق ساخته شده است و بهترین معماران قوم باشقیری در ساخت و ساز این اثر تاریخی دست داشته اند. تمامی مصالح ساختمانی این بنای باستانی از سرزمین ایرتیش آورده شده اند.

در پی انتشار خبر احتمال فروریزی این مسجد، مقامات متعهد شده اند که بنای باستانی را تحت برنامه «روخانی جنگیرو» بازسازی و مرمت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha