پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 452125
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
۳۰ مسجد جدید در کشور مراکش ساخته می شود

حوزه/ وزیر امور مذهبی و اوقاف مراکش ضمن اعلام خبر ساخته شدن مساجد جدید اعلام کرد که بودجه ۲۰۰ میلیون درهمی برای ساخت این مساجد و همچنین مرمت و بازسازی ۱۷ مسجد تاریخی اختصاص داده شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از moroccoworldnews، به گفته احمد توفیق وزیر امور مذهبی و اوقاف مراکش، 30 مسجد جدید قرار است در سرتاسر این کشور ساخته شود.

این وزیر گفت که وزارتخانه مبلغ 200 میلیون درهم (واحد پول مراکش) برای ساخت مساجد جدید و همچنین مرمت و بازسازی 17 مسجد قدیمی اختصاص داده است.

این مقام افزود که این بودجه، بازسازی دو مسجد تاریخی را که ظرفیت نمازگزاری 20 هزار نفر را شامل شود، تحت پوشش قرار می دهد.

توفیق گفت: مراکش هم اکنون 51 هزار مسجد دارد که 70 درصد آنها  در مناطق روستایی واقع شده اند.

وی همچنین بر اهمیت حفظ 900 مسجد تاریخی در این کشور و رسیدگی به تقاضای رو به رشد برای ساخت مساجد جدید تاکید کرده و گفت که به طور تقریبی سالانه 240 مسجد جدید در کشور مراکش ساخته می شوند.

توفیق افزود که عملیات قانونی و تکنیکی در مساجد منجر به بسته شدن تقریبا 140 مسجد در هر سال می شود تا این مساجد از نو ساخته شوند.

این مقام امور دینی مراکش همچنین خاطر نشان کرد که تمهیداتی برای جلوگیری از ترویج افراط گرایی و حمایت از ماموریت دینی، علمی، فرهنگی و اجتماعی مساجد به کار بسته شده اند. هدف دیگر این اقدامات بسیج منابع مالی و انسانی برای ادغام فن آوری های جدید و پرداختن به مسائل مربوط به ثبات و پایداری در این کشور اعلام شده اند.

براساس گفته های این وزارتخانه هم اکنون 72 هزار عالم روحانی و امام جماعت در مساجد مراکش به فعالیت مشغول هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha