جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراکش از ساخت مسجد بزرگ در گذرگاه مرزی خبر داد

حوزه/ یک مسجد بزرگ قرار است در گذرگاه مرزی گرگرات با کشور موریتانی که محل عبور گسترده از مراکش به کشورهای دیگر آفریقایی است، ساخته می‌شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از moroccoworldnews، مراکش ساخت مسجد بزرگ را در روستای کوچک گرگرات در جنوب غربی صحرای غربی و در مرز موریتانی آغاز کرد.  روز چهارشنبه وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش اعلام کرد که قرار است یک مسجد بزرگ در گذرگاه مرزی گرگرات ساخته شود.

مساحت این سازه ۳،۷۶۷ مترمربع است و شامل نمازخانه‌های مردانه و زنانه، وضوخانه، مناره و محل اقامت برای امام جماعت مسجد است.

وزارتخانه مذکور، کل هزینه ساخت مسجد را ۸.۸ میلیون درهم مراکشی (۹۶۶ هزار و ۶۸۷ دلار) تخمین زده است.

ساخت این سازه به احترام ۶۵ سالگی روز استقلال مراکش ،در ۱۸ نوامبر ، از روز چهارشنبه آغاز شد.

عبدرحمان الجوهاری فرماندار استان آوسرد، ریاست مراسم کلنگ‌زنی را آغاز کرد. قرار است این مسجد یک ساله به پایان برسد و درهایش را به روی نمازگزاران بگشاید.

عبدالقادر علیوی، نماینده وزارتخانه در گفتگو با رسانه‌های دولتی گفت که ساخت این مسجد در گرگرات به سود نمازگزارانی است که به طور مکرر از این منطقه مرزی عبور می‌کنند.

وی گفت: پس از ساخت این مسجد، از این پس نمازگزاران می‌توانند با خیال راحت در این منطقه مرزی حضور یابند و به وظایفت دینی‌شان به خوبی عمل کنند. این مسئله همچنین باعث پویایی توسعه شهری در پست مرزی گرگرات و شهرداری می‌شود.

علیوی تأکید کرد که به لطف گذرگاه گرگرات، با موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود در مرز مراکش و موریتانی ، شهرداری بیر گوندوز در سال‌های اخیر شاهد توسعه اقتصادی-اجتماعی قابل توجهی بوده است. خدمات دولتی بهبود یافته و چندین شرکت برای تأمین نیازهای مردم محلی و مسافران عبوری وارد این کشور شده اند.

گفتنی است هر روز ، نزدیک به ۲۰۰ کامیون از پست مرزی گرگرات عبور می‌کنند تا به موریتانی و سایر کشورهای آفریقای غربی برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha