چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
انش‌افزایی ائمه جمعه و جماعات در سيرالئون

حوزه/ دوره دانش‌افزایی ائمه جمعه و جماعات روز دوشنبه ۱۵ مرداد با حضور ۳۰ نفر از ائمه جماعات مساجد مختلف فریتاون و حومه پایتخت سيرالئون آغاز شد و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دوره دانش‌افزایی امامان جمعه و جماعات روز دوشنبه 15 مرداد با حضور 30 نفر از امامان جماعات مساجد مختلف فریتاون و حومه پایتخت سيرالئون آغاز شد و به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت.

در اولین روز این دوره آموزشی که با مشارکت ائمه جمعه اهل سنت و شیعه در محل دانشگاه المصطفی ـ شعبه فريتاون، کار خود را شروع كرد، میثمی‌زاده، ريیس جامعه المصطفی با اشاره به حديث نبوي «از هنگام تولد تا مرگ به دنبال دانش باشید» اظهار كرد: نقش ائمه جماعات و روحانیون در جامعه اسلامی نقش ممتازی است که هم می‌تواند راه‌حل مشکلات باشد و هم می‌تواند خود ایجاد مشکل كند.

وي تصريح كرد: کسی که در راه آموزه‌های به حق پیامبر گرامی اسلام(ص) قدم برداشته و پیرو راستین آن بزرگوار است، قطعاً می‌تواند نقشی ارزنده در حل مشکلات اجتماعی جامعه خود داشته و مسلمانان را به مسیری درست هدایت کند در غیر این صورت، پیروان خود را به بیراهه و سقوط خواهد کشاند.

ميثمي‌زاده ادامه داد: یک روحانی فاسد می‌تواند جامعه‌ای را فاسد کند و یک روحانی حق‌جو می‌تواند جامعه را به راه حق هدایت كند، به همین دلیل است که پیامبر اکرم(ص) پیوسته بر آموزش و تحصیل علم حتی در دوردست‌ها سفارش کرده است.

عليرضا فرامرزی، رایزن فرهنگی ايران در سيرالئون هم هدف از برگزاری این دوره آموزشي را ارتقای سطح علمی ائمه جماعات و به روز شدن دانسته‌های اسلامی آنان ذکر کرد و در ادامه ضمن اشاره به نقش روحانیون و ائمه جماعات به عنوان الگوی زندگی در جامعه اسلامی که برگرفته از زندگی پیامبر اسلام(ص) است، گفت: یک روحانی شخصیتی است که همواره برای تعقل و علم‌اندوزی اهمیت قائل است.

وي ادامه داد: حضور رهبران دینی در جامعه حضور ویژه‌ای است که باید سرمشق و الگوی مسلمانان باشد، امام جماعت باید بر قرائت و تفسیر قرآن کریم تسلط داشته و همه مسلمانان را گرد این کتاب مقدس جمع كند.

رایزن فرهنگی كشورمان در پایان سخنانش با تشریح خصوصیات رهبران دینی اظهار كرد: ویژگی‌های یک رهبر دینی به طور کلی بر 12 صفت متمرکز است. خداترس بودن، مطیع اراده پروردگار بودن، قانونمند بودن، الگو بودن، صبور بودن، با ایمان بودن، قابل اطمینان بودن، مهربان بودن، جذاب بودن، صادق بودن، شجاع بودن، مخلص و بی‌ریا بودن.

گفتني است؛ در این دوره آموزشی مباحث دینی و مسائل روز سیاست‌های منطقه‌ای با سرفصل‌هاي «بررسی علل بی‌ثباتی امنیتی در منطقه خاورمیانه و راهکارهای برون‌رفت از آن» با تدريس محمد لامین منصاری استاد دانشگاه المصطفی و دانشجوی دکتری رشته مدیریت، «تاریخ اسلام؛ بررسی واقعه کربلا از منظر اهل سنت» با تدريس شیخ احمد بای استاد دانشگاه المصطفی، «اخلاق در نهج‌البلاغه؛ وصایای امام علی(ع) به فرزندش امام حسن(ع)» با تدريس میثمی‌زاده ريیس جامعه المصطفی فريتاون، «احکام عملی با تأکید بر طهارت و حجاب در اسلام» با تدريس شیخ امام سلیمان و «مدیریت مسجد» با تدريس محمد لامین منصاری، مورد بحث و بررسی قرار مي‌گيرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha