پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نخستین دوره مسابقات ورزشی اسلامی در سیرالئون برگزار شد

حوزه/ به گفته رئیس فدراسیون ورزش های اتحاد اسلامی در جمهوری سیرالئون نخستین دوره مسابقات ورزشی اسلامی در شهرفری تاون، پایتخت و بزرگترین شهر این کشور آفریقایی برگزار شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از awoko، نخستین دوره مسابقات ورزشی «اسلامی» در کشور جمهوری سیرالئون واقع در غرب آفریقا برگزار شد.

به گفته رئیس فدراسیون ورزش های اتحاد اسلامی در سیرالئون، این رقابت ها اخیرا در استادیوم ورزشی کوچک «بریما اتوگا» در شهر فری تاون، پایتخت و بزرگترین شهر این کشور آفریقایی برگزار شده اند. هرچند برگزاری این رقابت ها قرار بود در استادیوم بزرگتری انجام شود که به خاطر فرایند بازسازی ممکن نشد.

به گفته عبدالکریم سیسای، رئیس فدراسیون، در این رقابت ها ورزشکاران از مناطق مختلف از جمله مسلمانان در سرتاسر منطقه غربی آفریقا شرکت نمودند و انتظار می رود در سال های آینده مسابقات با حضور گسترده تری برگزار شوند.

سیسای در ادامه افزود: در مسابقات ورزشی اسلامی سیرالئون که قرار است به صورت سالانه برگزار شوند، ورزشکاران زن مسلمان با حجاب حاضر خواهند شد.

این مسئول ورزشی هدف از برگزاری این رقابت ها را مبارزه با تفکر همراستا نبودن ورزش و اعتقادات اسلامی دانست و ارتقاء آگاهی «عدم منع ورزشی در اسلام» از اهداف اصلی برگزاری این رقابت ها عنوان شده است.

به گفته وی فدارسیون ورزش های اتحاد اسلامی بیش از دو دهه فعالیت داشته اند و هیاتی از سوی شورای عالی اسلامی با حضور الحاجی تانو جالو، رئیس ملی این شورا در برگزاری این رقابت ها حضور داشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha