پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی - قزوین

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین گفت: وقف یک اقدام شرعی و دینی در جامعه اسلامی به شمار می رود؛ چرا که فرد، بخشی از دارایی خود را در قالب یک سنت حسنه و خیر به مدت مشخص یا دائم برای امورات خیریه در نظر می گیرد و دارای صیغه شرعی بوده و برای رضای خدا انجام می گیرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در مراسم معارفه وتکریم رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان قزوین، گفت:  وقف به عنوان یکی از عقود اسلامی  جایگاه خاصی در قرآن و روایات دارد البته در این کتاب مقدس با عناوین صدقه، کارهای خیر، انفاق و احسان از آن نام برده شده است بنابراین وقف یک صدقه جاریه بوده و فرد بخشی از اموال و دارایی خود را برای یک کار خاص منحصر می کند.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد:  اموال و سرمایه و حتی جان انسان ها از آن خدا است و بهترین راه استفاده از آن صرف بخشی از اموال و دارایی برای رسیدن به اهداف خاص که موجب توسعه فرهنگ اسلامی، عترت و اهل بیت می شود می‌باشد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین تصریح کرد: موانع و محدودیت خاصی در راه وقف وجود ندارد، اما آنچه مسلم است باید مشوق در این راه بود و با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسب جایگاه این سنت حسنه را در جامعه ارتقا داد.

وی اظهار کرد: امکان دارد برداشت های نادرستی در خصوص وقف در جامعه از قبیل عدم دسترسی واقف به موقوفه خود و یا دخل و تصرف اوقاف داشته باشد که در این راستا، باید فرهنگ سازی در جهت رفع این ذهنیت های منفی صورت گیرد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین گفت: وقف یک اقدام شرعی و دینی در جامعه اسلامی به شمار می رود،چرا که فرد بخشی از دارایی خود را در قالب یک سنت حسنه و خیر به مدت مشخص یا دائم برای امورات خیریه در نظر می گیرد و دارای صیغه شرعی بوده و برای رضای خدا انجام می گیرد.

وی بیان کرد:  باید فرهنگ وقف به گونه ای در بین اقشار جامعه ترویج شود، که نیات واقفین به مسایل مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تخصیص بابد.

حجت الاسلام مجیدی با قدردانی از تلاشهای ارزشمند حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد:حجت الاسلام نوروزی در این مدت 6 سال که در این اداره مشغول خدمت بودند، انصافا زحمات وتلاشهای ارزشمندی در زمینه احیای موقوفات داشته اند که باید مدیر جدید شهرستان ادامه دهنده فعالیتهای این بزرگوار باشند.

وی ضمن گرامیداشت یادوخاطره سرلشگر شهید عباس باباییث تصریح کرد:این رزمنده ولایی در دوران دفاع مقدس ودر اکثر عملیاتهای مهم در جنگ منشا اثرات وخدمات فراوانی برای نظام جمهوری اسلامی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha