پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: روحانی و عالمی که به‌خوبی دشمن‌شناسی کرده و زمان‌شناس باشد، گردبادهای شبهات و شهوات او را از مسیر حق دور نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، عصر امروز در جمع طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان، به تشریح اهمیت آموختن علم دین و گام نهادن در مسیر طلبگی پرداخت.

وی افزود: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «أکثَرُ النّاسِ قیمَةً أکثَرُهُم عِلما، وأقَلُّ النّاسِ قیمَةً أقَلُّهُم عِلما» و تأکید می‌کند که باارزش‌ترین مردم کسانی هستند که از دانش بیشتری برخوردارند و کم‌ارزش‌ترین مردم کسانی هستند که از دانش کمتری بهره‌مندند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: البته منظور علم زمانی که است مفید بوده و به آن عمل شود و از سوی دیگر کم مقدارتر و کم قیمت‌تر از همه کسی است که علم کمتری دارد.

وی خاطرنشان کرد: کسی که دانایی کمی دارد خیلی زود مورد سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان قرار گرفته و شبهات او را دوره می‌کند اما اگر اهل علم و تحلیل باشد اسیر دشمنان نخواهد شد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به حدیث «العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس» از امام صادق (ع)، گفت: بنا به فرموده این امام همام شبهات و نادانی‌ها و نفهمی‌ها به کسی که عالم به زمان خود است، هجوم نمی‌آورند.

وی اضافه کرد: عالمی که به‌خوبی دشمن‌شناسی کند گردبادهای شبهات و شهوات او را از مسیر حق دور نمی‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه خطاب به طلاب، اظهار کرد: باید شکر خدا را به جای آوریم که باب هدایت در مسیر خدمت به اسلام و تشیع را برای ما فراهم کرده است، زیرا طلبگی توفیق ذی‌قیمتی است.

وی ادامه داد: اکنون که در این مسیر قرار گرفته‌ایم برای خود چشم‌انداز تهیه کرده و از لحاظ علمی، تهذیبی، اخلاقی و ... برای خود الگو قرار دهیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: همه ما باید به لحاظ طلبه تراز انقلاب برای خود الگو تعیین کنیم و امثال شهید مطهری‌ها، میثمی‌ها و ... را الگوی خود قرار دهیم و برای رسیدن به اهداف والا همت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha