پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سعادتی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان گفت: حفظ نظام اسلامی و سپس جاری و ساری ساختن معارف دین در عرصه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی مردم مهم‌ترین رسالت حوزه علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید سعادتی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان، با اشاره به وظایف حوزه و علمای دین در قبال نظام و جامعه اسلامی، اظهار کرد: باید طلاب و روحانیان رسالت خطیر و وظایف سترگ خود در قبال دین و جامعه را شناخته و برای ایفای این رسالت جد و جهد همیشگی داشته باشند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی علما و حوزه‌های علمیه در ایفای رسالت طلبگی نسبت به مردم و جامعه، افزود: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ محور بیداری و ظلم‌ستیزی بوده و هستند.

حجت‌الاسلام سعادتی ادامه داد: حوزه‌های علمیه از بدو تأسیس تاکنون همیشه مأمن و پناهگاه اجتماعی و دینی برای آحاد جامعه بوده‌اند، اما این مهم در عین اینکه توفیق الهی است، مسئولیت ساز و بسیار حساس هم است.

مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: ازاین‌رو همان‌طور که امام راحل و مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند قوام و دوام نظام اسلامی به حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند نظام متکی به حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: این فرموده رهبری جایگاه والا و حساسیت خطیر و رسالت عظیم حوزه و روحانیت را آشکار می‌کند.

حجت‌الاسلام سعادتی تصریح کرد: اگر در موقعیت کنونی یک رسالت مهم و درجه اولی برای حوزه‌های علمیه تعریف کنیم اولاً حفظ نظام اسلامی است و سپس جاری و ساری ساختن معارف دین در عرصه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی مردم دین‌مدار است.

وی با اشاره به کارشکنی‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام و بدخواهان نظام دینی در این راستا، اضافه کرد: باید در راستای اعتقادات و ارزش‌های دینی خویش محکم ایستاده و دیگران را نیز به سمت ارزش‌های دین فرا بخوانیم.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: در این زمینه تبعیت از آموزه‌های اسلامی با رهبری از ولایت فقیه مهم‌ترین کاری است که طلاب، روحانیان، مسئولان و اقشار مختلف جامعه می‌توانند در راه دین انجام دهند تا بتوانیم کشوری شایسته از نظر پیشرفت دینی داشته باشیم.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و در سال تحصیلی پیش رو حدود دو هزار و 700 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha