جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زهرا واحدی

حوزه/ مسئول واحد خواهران حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طرح فرهنگی محامین (دوره اهل الذکر و تدبر در قرآن) ویژه طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد برگزار شد.

زهرا واحدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری طرح فرهنگی محامین با محوریت دوره اهل الذکر این طرح در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بجنورد خبر داد و افزود: طرح مزبور هم‌زمان با تعطیلات تابستانی و با بهره‌گیری از اساتید مجرب در این مدرسه علمیه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه دوره اهل الذکر طرح محامین شامل پنج دوره آموزشی قرآن ازجمله قرائت، ترتیل و تجوید، حفظ، تدبر در قرآن و سیره ائمه(ع) است، اضافه کرد: مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد با هدف ارتقای سطح علمی طلاب در زمینه‌های قرآنی اقدام به برگزاری دوره آموزشی تدبر در قرآن کرد.

واحدی با بیان اینکه دوره مزبور با تدریس حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، ادامه داد: دوره آموزشی تدبر در قرآن در این مدرسه علمیه از بیست و پنجم تیرماه آغاز شده و کلاس‌های آن هم عصر روزهای زوج به مدت 15 جلسه برگزار می‌شود.

وی با اشاره اهداف برگزاری دوره آموزشی تدبر در قرآن، اظهار کرد: ایجاد انگیزه و علاقه نسبت به فعالیت‌های مفاهیمی قرآن کریم، آموزش مفاهیم و تدبر 20 سوره از جزء 30، آشنایی اجمالی با مبانی تدبر در قرآن و افزایش ایمان عمومی و عمل به قرآن از طریق ترویج تدبر در قرآن ازجمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

واحدی با یادآوری سرفصل‌های دوره مزبور خاطرنشان کرد: چرایی و چیستی تدبر در قرآن کریم، مبانی و مبادی تدبر در قرآن کریم و تدبر در آیات و سور جزء 30 قرآن کریم ازجمله سرفصل‌های دوره تدبر در قرآن محسوب می‌شوند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و در سال تحصیلی پیش رو حدود دو هزار و 700 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha