پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز ارائه مبانی دینی به صورتی که جوانان قانع شوند و در مقابل هجمه شبهات ثبات اعتقادی داشته باشند، از ضروری‌ترین رسالت‌های طلاب است که این امر نیاز به جدیت در تحصیل و تحقیق و تهذیب دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت فراگیری علم توأم با تهذیب، اظهار کرد: خداوند در آیه 2 سوره جمعه می‌فرماید: «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یتْلُوا عَلَیهِمْ آیاتِهِ وَ یزَکیهِمْ وَ یعَلِّمُهُمُ الْکتابَ وَ الْحِکمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ».

وی افزود: باری‌تعالی در این آیه در معرفی خود می‌گوید او است که در میان مردم درس ناخوانده، پیامبری از خودشان مبعوث کرد تا آیات الهی را بر آنان بخواند، آن‌ها را رشد و پرورش دهد و از آلودگی شرک و تفرقه پاک سازد و کتاب آسمانی و حکمت به آنان بیاموزد و همانا پیش از این در انحراف و گمراهی آشکار بودند. از این آیه برداشت می‌شود که تزکیه مقدم بر علم است، زیرا اگر تزکیه نباشد علم که یک ابزار و سلاح است در مسیری غیر از آنچه صلاح جامعه هست به کار برده می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: اگر این علم برای فردی بدطینت و به دور از ارزش‌های اسلامی و انقلابی مدرک شد، خوره جان مردم شده و به جان بیت‌المال می‌افتد و سبب بدبینی افکار نسبت به آن مجموعه می‌شود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه این سیطره مادیت و مادی‌گرایی در جهان معاصر جوانان را بی‌حوصله و صبر کرده، تصریح کرد: در چنین شرایطی اگر ما روحانیان نسخه تهذیب را بر مبنای اعتقادات درست قرآنی ارائه نکنیم، جوانان و نسل‌های جدید در دام عرفان‌های کاذب گرفتار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ارائه مبانی دینی به صورتی که جوانان قانع شوند و در مقابل هجمه شبهات ثبات اعتقادی داشته باشند، از ضروری‌ترین رسالت‌های طلاب است که این امر نیاز به جدیت در تحصیل و تحقیق و تهذیب دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha