جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز جامعه اسلامی از همه اقشار به‌ویژه طلاب و روحانیان انتظار انقلابی گری، استکبارستیزی و داشتن روحیه جهادی و انقلابی گری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، شامگاه یکشنبه در جمع طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان، با اشاره به رسالت طلاب و روحانیان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: همه ما باید با درک جایگاه و وظایف حوزویان برای نقش‌آفرینی در آینده جامعه اسلامی خود را مهیا کنیم.

وی با تأکید بر استفاده طلاب جدیدالورود از فرصت عمر و توفیق طلبگی، اضافه کرد: این دنیا لباس آرزوها را پوشیده و زینت غرور دارد و شادی‌های دنیا هم زودگذر است، انسان موفق کسی است که بتواند در این مسیر پرواز کرده و خود را در لجنزار دنیا گرفتار نکند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه افزود: آنچه امروز نیاز جامعه ما است روحیه استکبارستیزی و همراهی با ولایت و روحیه جهاد و انقلابی گری است، زیرا دشمن به دنبال از بین بردن اصل این انقلاب است.

وی اضافه کرد: در این راستا دشمن در ابتدا سعی دارد این اصول را کمرنگ و کمرنگ‌تر کند تا تهاجم بر اصل نظام برای او ساده‌تر و سهل‌تر شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: بالطبع طلبه ما که خود رنج کشیده همین اوضاع اقتصادی فعلی است اگر علاوه بر اینکه خودش در حوزه علمیه و در فضای انقلابی رشد کند، بتواند در محیط خانواده، فامیل، محله و منطقه خود این روحیه را که منشأ قرآنی دارد را ترویج دهد، ادامه‌دهنده راه انبیا خواهد بود.

وی با اشاره به پنج شاخصه انقلابی گری در کلام رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب اسلامی، هدف‌گیری مستمر آرمان‌ها و همت بلند برای رسیدن به آن‌ها، پایبندی به استقلال همه‌جانبه کشور ازجمله در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ...، حساسیت در برابر دشمن و تبعیت نکردن از او و تقوای دینی و سیاسی به‌منظور تحقق اهداف اسلامی جامعه پنج شاخصه انقلابی گری از دیدگاه رهبری انقلاب هستند.

گفتنی است، برای سال تحصیلی پیش‌رو حدود 400 طلبه جدیدالورود در 15 مدرسه علمیه استان پذیرش شده‌اند که از این تعداد 300 نفر برادر و مابقی خواهر هستند.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و در سال تحصیلی پیش رو حدود دو هزار و 700 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha