جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بعد از خلقت انسان، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نعمتی که خداوند به انسان داده نعمت علم و دانش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع طلاب شرکت‌کننده در اردوی فرهنگی تربیتی «راه دل» ویژه طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان، با گرامیداشت روز زیارتی حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع)، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم جزء شیعیان آن حضرت باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شما طلاب سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) و دوست داران علم و ادب و دانش هستید، افزود: نخستین آیه‌ای که بر حضرت محمد(ص) نازل شد «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّک الَّذِی خَلَقَ» بود که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه والای علم و اهمیت علم‌آموزی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم اهل علم و عامل به تمامی معارف شریعت اسلام باشیم، اضافه کرد: ما به این دلیل راه طلبگی را انتخاب کرده‌ایم که ادامه راه ائمه و اولیای الهی بوده و رسالت ما تبلیغ دین اسلام و هدایت مردم به سمت دین حق است.

وی تصریح کرد: خداوند در سوره توبه در آیه نفر ما را دعوت کرده که عده‌ای باید درس دین بخوانند تا راه انبیا که همان هدایت مردم به سمت دین اسلام است را ادامه دهند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: در عالم بسیاری از موجودات زندگی می‌کنند و خداوند موجودات زیادی را خلق کرده، اما این تنها انسان است که اشرف مخلوقات بوده و نزد خداوند مقام بالاتری دارد.

وی ادامه داد: خدایی که کریم بوده و به پیامبر کرامت بخشیده، در همین سوره علق به انسان یادآور می‌شود که علم را به انسان داده؛ یعنی بعد از خلقت انسان نخستین چیزی که برای خدا مهم است که به انسان یادآور شود نعمت علم و دانش است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: در طول تاریخ 124 هزار پیامبر آمده‌اند و هر کدام امتی داشته‌اند که امروز نیستند، اما ما امروز هستیم و باید از فرصتی که در اختیار ما قرار داده شده به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی افزود: بازه زمانی به‌عنوان عمر در اختیار ما قرار داده شده و باید تلاش کنیم با استفاده از این عمر آخرت خود را آباد کنیم، زیرا اگر عمر خود را برخلاف خواست خداوند مصرف کنیم متضرر خواهیم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha