جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد حوزه علمیه مازندران

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز همه مسؤولان اعم دولت و مجلس باید برای تقویت ازواج آسان جوانان ایرانی فکری اساسی کنند، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بانکی ناچیز آن هم در شرایط اقتصادی امروز جامعه دردی را دوا نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمیدرضا شکری، امروز در جمع فعالان فرهنگی بخش لاریجان آمل با تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)  گفت: ازدواج این دو شخصیت بزرگ جهان هستی مبدأ نزول برکات الهی بر جامعه بشری شد.

وی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از الگوهای دینی است، افزود: خانواده ها به ویژه نسل جوان جامعه باید سیره زندگی ائمه اطهار(ع) الگوی زندگی خود قرار دهند تا عاقبت به خیر شوند.

حجت الاسلام شکری با اشاره به این که مسأله ازدواج از نگرانی های بزرگ جامعه ما است و باید برای آن برنامه ریزی شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه سن ازدواج در کشورمان هر سال در حال افزایش است و این مسأله بسیار نگران کننده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز دختران و پسران جوان ما در سنین بالایی قرار گرفته اند و هنوز موفق به ازدواج نشده اند، بیان داشت: مشکلات اقتصادی راه جوانان برای تشکیل زندگی را بسته و مسؤولان باید در این خصوص راهکاری مناسب ارائه کنند.

وی با اشاره به این که ازدواج در اسلام از رزش بالایی برخوردار است، گفت: دختر و پسر جامعه ما باید به خاطر ارزش بودن مسأله ازدواج و تکاملی که در انسان ایجاد می کند به این مسأله توجه بیشتری کنند.

حجت الاسلام شکری با بیان این که متأسفانه برخی سخت گیری ها نیز موجب افزایش سن ازدواج در میان جوانان شده، خاطرنشان کرد: خانواده ها باید بستری را برای ازدواج آسان در میان جوانان فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز همه مسؤولان اعم دولت و مجلس باید برای تقویت ازواج آسان جوانان ایرانی فکری اساسی کنند، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بانکی ناچیز آن هم در شرایط اقتصادی امروز جامعه دردی را دوا نمی کند.

امام جمعه لاریجان آمل با بیان این که سادگی یکی از شاخصه های مهم ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) است، گفت: وقتی پیامبر گرامی اسلام(ص) به جهیزیه حضرت زهرا(س) نگریست اشک بر چشمان ایشان جاری شد و فرمود: خدای متعال به موازات این سادگی به این زندگی برکت می دهد.

حجت الاسلام شکری با تأکید بر این که خانواده ها امروز باید چنین شخصیت هایی را الگوی خود قرار دهند، بیان داشت: متأسفانه امروز سبک زندگی غربی مشکلات بسیاری برای خانواده های ایرانی به وجود آورده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان به دنبال سست کردن بنیان خانواده ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: هدف امروز سبک زندگی غربی نیز که پایه مادی گرایی استوار است از بین بردن بنیان خانواده ایرانی است که بر پایه ارزش های دینی و انسانی شکل گرفته است.

وی با اشاره به این که یکی از برکات ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) تربیت  فرزندان بزرگ و با عظمت بود، تصریح کرد: وجود با برکت ائمه معصومین(ع) و نوادگان آنها در جامعه اسلامی آثار و برکات ارزشمندی برای امت اسلامی به ویژه شیعیان در پی داشته است.

امام جمعه لاریجان با بیان این که بعضی از خانواده ها در مسأله ازدواج سخت گیری می کنند و این سخت گیری ها عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت، گفت: به طور حتم هزینه های گزاف و بیهود و مهریه های بالا خوشبختی را با خود به همراه نخواهد داشت بلکه خوشبختی و صمیمیت در اوج سادگی به دست خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha