جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه امام صادق قائمشهر

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری، از علم و اخلاق به عنوان دو بال پرواز برای طلاب حوزه عنوان کرد و گفت: یک طلبه برای پیشرفت مادی و معنوی نیازمند فراگیری علم و اخلاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت لاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری در جمع طلاب شرکت کننده در اردوی علمی آموزشی این مدرسه با اشاره به این که امروز تحصیل در حوزه بزرگترین افتخار برای طلاب است، گفت: طلاب باید از این فرصت به وجود آمده نهایت بهره لازم را ببرند.

وی در ادامه با بیان این که در حال حاضر یکی از بهترین راه های دفاع از دین و ارزش های الهی تحصیل در حوزه است، افزود: طلاب باید فرصت ها را مغتنم شمرده و در جهت علم آموزی استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز همه ظرفیت ها و امکانات برای علم آموزی در حوزه فراهم شده، خاطرنشان کرد: یک طلبه باید تنها دغدغه علم آموزی داشته باشند تا به مدارج علمی بالا دست یابند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که موفقیت در حوزه نیازمند تلاش و ممارست بسیار است، بیان داشت: کسی بدون تلاش و مجاهدت نتوانسته در حوزه به موفقیت های بالا دست پیدا کند.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به این که طلاب در کنار علم آموزی، مسائل تربیتی و اخلاقی را نیز به طور ویژه باید مورد توجه قرار دهند، خاطرنشان کرد: علم بدون اخلاق و تقوا نمی تواند موجب تعالی و رستگاری انسان شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید برای لحظه لحظه عمر خود برنامه ریزی داشته باشند، تصریح کرد: متأسفانه عدم برنامه ریزی مناسب امروز یکی از مشکلات طلاب در پیشرفت علمی مناسب است.

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر این که طلاب باخودسازی و تهذیب نفس به موفقیت های علمی دست خواهند یافت، بیان داشت: رشد علمی و معنوی طلاب در گرو توجه ویژه به زی طلبگی است.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با بیان این که تحصیل در حوزه بهترین راه تهذیب و خودسازی است، تصریح کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند طلاب مهذب و اخلاقی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علما و مراجع دینی همواره نسبت به مسائل اخلاقی و تربیتی در حوزه توجه خاصی داشتند، خاطرنشان کرد: در همین راستا توجه به برنامه های اخلاقی و تربیتی باید به عنوان برنامه های محوری حوزه قرار گیرد.

حجت الاسلام سلیمانی از علم و اخلاق به عنوان دو بال پرواز برای طلاب حوزه عنوان کرد و گفت: یک طلبه برای پیشرفت مادی و معنوی نیازمند فراگیری علم و اخلاق است.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به این که طلبه مهذب مسیر رشد علمی و معنوی را راحت تر از دیگران طی می کند، خاطرنشان کرد: امروز طلاب برای پیشرفت باید سیره علمی و عملی علما و بزرگان حوزه را الگوی خود قرار دهند.

وی با بیان این که خلوص نیت طلاب به پیشرفت علمی و معنوی طلاب بسیار کمک خواهد کرد، بیان داشت: طلاب باید در همه امور نیت خود را الهی کنند، چون راه رسیدن به تعالی و سعادت در حوزه نیت الهی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha