پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست

حوزه/ امروز دشمنان بنیان خانواده را مورد هدف شوم قرار داده اند، لذا باید والدین در این برهه بسیار هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محمد حسینی صبح امروز در نشست «تحکیم بنیان خانواده» که در سالن اجتماعات شهید سردار حسن پور قزوین برگزار شد، به نقش محبت والدین به فرزندان اشاره کرد و گفت: فرزندان نیاز به محبت جدی والدین داشته و پدر و مادر باید ارتباط خود را با آنها تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش قائل شدن برای کودکان در سیرۀ رسول‌خدا(ص) به اندازه‌ای بود که ایشان هنگامی به نماز می‌ایستادند اگر صدای گریۀ کودکی به گوششان می رسید، نماز را با شتاب می‌خواندند.

استاد حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: بسیاری از بدحجابی های دختران امروز جامعه به خاطر کمبود محبتی است که از سوی والدین  احساس می کنند و این در حالی است که اسلام ناب محمدی درباره محبت به دختران بسیار سفارش کرده است.

وی با اشاره به این که محبت پدران و مادران نسبت به فرزندان عامل مهم و موثری در رشد طبیعی آنان است، زیرا فرزند به یقین می رسد که همواره محبوب خانواده است، بیان کرد:  انسان‌ها همواره به محبت نیاز داشته و در این میان کودکان به دلیل رشد شخصیتی خود به محبت والدین نیاز بیشتری دارند.

استاد حوزه علمیه قزوین به تلاش دشمنان برای از بین رفتن بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان بنیان خانواده را مورد هدف شوم قرار داده اند، لذا باید والدین در این برهه بسیار هوشیار باشند.

لزوم افزایش مهارت های زندگی و تحکیم بنیان خانواده

خانم حقیقت جو، از کارشناسان حوزوی نیز در این نشست با اشاره به به فعالیت های مرکز فرهنگ دینی و تعالی صراط فاطمی، در رابطه با برگزاری گفتمان های دینی و تربیتی برای دختران جوان در استان، گفت: خوشبختانه این مرکز با همکاری خوب مبلغین حوزه علمیه قزوین توانسته علاوه بر اینکه ارتباط صمیمانه ای با دختران جوان در مدارس داشته باشد، نشست های بصیرتی، تربیتی و دینی را به خوبی در مدارس برگزار کرد و خوشبختانه خانواده ها استقبال خوبی از این نشست ها داشته اند.

وی با اشاره به برگزاری حلقه های معرفتی و بصیرتی در مدارس دخترانه و مساجد، ادامه داد: در این نشست ها، اساتید به شبهات و سوالات دینی دختران پاسخ می دهند، البته این برنامه ها فقط در شهرستان قزوین برگزار شده، اما امیدواریم در دیگر شهرستانهای استان نیز برگزار گردد.

 حقیقت جو بیان کرد: جامعه برای افزایش مهارت های زندگی و تحکیم بنیان خانواده ها نیاز به بحث آموزش عمیق و دقیق دارد، زیرا امروزه متاسفانه زنان بیشترین قربانی آسیب های اجتماعی هستند.

وی در پایان گفت: دشمن، امروز برای سست کردن اعتقادات و باورهای ملت ایران برنامه ریزی گسترده ای را انجام داده و همه نقشه ها و توطئه های خود را در قالب جنگ نرم پیش می برد که باید خانواده ها در این زمینه بیش از پیش ارتباط خوب وشایسته ای با فرزندان داشته باشند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha