جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مشاور مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبدکاووس

حوزه/ استاد حوزه خواهران گلستان بر ضرورت تلاش بانوان طلبه برای تبیین چارچوب های تحکیم بنیان خانواده در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبدکاووس نشست دانش آموختگان این مدرسه، را با 50 نفر از مبلغان فعال و فارغ التحصیلان برگزار کرد.

خانم باقری استاد حوزه خواهران گلستان در این نشست بیان کرد: حضور خواهران دانش آموخته حوزوی و متعهد به آداب و اخلاق اسلامی سبب ارتقاء بنیان خانواده و جامعه اسلامی خواهد شد.

وی، کسب معارف دینی را در سه مرحله دانست و عنوان کرد: مرحله اول دانستن بعد از شنیدن یا علم است، مرحله دیدن یا کشف الشهود که به آن عین الیقین می گویند و مرحله سوم چشیدن یا حق الیقین است.

استاد حوزه خواهران گلستان ادامه داد: آنچه در مجالس و منبرها برای مخاطبان مطرح می شود، مرحله اول یعنی دانستن و کسب علم است؛ همچنین، خواندن، شنیدن و فکر کردن سه راه برای رسیدن به دانستن است.

باقری افزود: بخش عمده رفتارهای ناهنجاری که در جامعه رخ می دهد، به علت نداشتن علم کافی است.

وی اظهار کرد: شعار قرآن این است که هرچه فهم بیشتر شود، خسارت کمتری به انسان وارد می شود، براین اساس؛ قرآن کریم برکسب علم تاکید دارد.

باقری تصریح کرد: کسب معارف دین و عمل به آن، حکمت را برای انسان به ارمغان می آورد؛ برای به دست آوردن حکمت باید به معارف دینی عمل کرد که این حاصل نمی شود مگر با کسب تقوای الهی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha