شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 460740
۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
فضای مجازی

حوزه/ کارشناس مسائل مذهبی گفت: اگر تعدادی از افراد متاهل از ازدواج کردن پشیمان هستند و مدام از مشکلات و بدی‌های زندگی متاهلی می‌گویند به دلیل وجود اشکال در نوع ازدواج و انتخاب همسرشان و یا مشکلات رفتاری آنها است و گر نه ازدواج در ذات خود موجب آرامش انسان‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا میرزاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، در ارتباط با وجود آرامش در زندگی، اظهار داشت: همه بیماری‌های انسان فقط از نوع جسمی نیست بلکه برخی بیماری‌ها روحی است و از این رو تنها بودن نیز به نوعی یک بیماری روحی محسوب می‌شود و اینکه کسی ادعا می‌کند که وی می‌تواند تا آخر عمر مجرد زندگی کرده و تنها باشد سخن باطلی است.
 
وی با اشاره به اینکه ازدواج یکی از راه‌های رسیدن به آرامش در زندگی است، افزود: در این میان اگر تعدادی از افراد متاهل از ازدواج کردن پشیمان هستند و مدام از مشکلات و بدی‌های زندگی متاهلی می‌گویند به دلیل وجود اشکال در نوع ازدواج و انتخاب همسرشان و یا مشکلات رفتاری آنها است، وگرنه ازدواج در ذات خود موجب آرامش انسان‌ها می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه ارومیه با اشاره به اینکه آرامش یعنی در زندگی دچار اما و اگر و تردید نشوید، اذعان داشت: اگر مردم دچار تردید در زندگی شدند باید متوجه باشند که  نشان می‌دهد در زندگی آنها مشکل وجود دارد و باید برای رفع آنها تلاش کنند و در واقع در زندگی زناشویی تا سختی کشیدن و کوتاهی در مقابله با یکدیگر وجود نداشته باشد آرامش به وجود نمی‌آید.
 
وی با اشاره به برخی عوامل که موجب ایجاد آرامش در زندگی می‌شود، عنوان کرد: از جمله این صداقت، توکل بر خدا، تکریم همسر، تواضع، خوب حرف زدن و مهم‌تر از همه دور بودن از فضای مجازی توجه به زندگی واقعی است، چرا که امروز سرگرم شدن با گوشی تلفن همراه و فضای مجازی موجب بروز اختلافات بین خانواده‌ها می‌شود.
 
 
انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha