شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: پنج دقیقه ابتدایی نماز جمعه را هر هفته به مسائل زیست محیطی و مصرف آب اختصاص می دهم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، شب گذشته در دیدار با وزیر نیرو، با اشاره به مطرح کردن مسائل زیست محیطی در نماز جمعه اظهار داشت: در خطبه های نماز جمعه تاکیدات بالایی بر روی مصرف بهینه آب و برق داریم و پنج دقیقه ابتدایی خطبه نماز جمعه را به مسائل زیست محیطی همچون مصرف آب می پردازیم تا فرهنگ سازی خوبی بین مردم شود.

وی با اشاره به منفی بودن موازنه تامین و مصرف آب در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: بحث آبرسانی ارس به تبریز از جمله خواسته های مسئولان و مردم این شهر است؛ چرا که با توجه به بیشتر شدن جمعیت و از سوی دیگر افزایش مصرف، در روز های پرمصرف و گرم، مخازن با افت بالایی روبرو می شود.

امام جمعه تبریز بر ضرورت سرعت بخشی به پروژه احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: مشکل تخصیص اعتبار، گریبان گیر پروژه های دریاچه شده، ولی باید توجه کنیم که حداقل ۱۵ میلیون نفر در شمالغرب کشور در معرض خطر طوفان های نمک ناشی از خشکی این دریاچه خواهند بود که این امر بسیار خطرناک است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: از وزارت نیرو و سازمان محیط زیست می خواهیم نسبت به تکمیل پروژه های مربوط به این دریاچه همت بیشتری به خرج دهند.

وی در پایان با تبریک انتصاب مدیران جدید آب منطقه ای و شرکت توزیع برق استان، ابراز امیدواری کرد: این افراد در هماهنگ کردن ادارات مربوطه و پیشرفت و توسعه استان و حل مشکلات اقتصادی مربوط به حوزه خود موفق باشند و سایر مسئولان استانی نیز با تمام وجود حمایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha