چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر استفاده از تفسیر در یادگیری و آموزش مفاهیم قرآن گفت: تفسیر باید ریشه ای و اساسی دنبال شود و علاوه بر جنبه عمومی به صورت تخصصی نیز به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله  سبحانی  در دیدار  اعضای مجمع عالی تفسیر حوزه که در مؤسسه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشتند: تفسیر قرآن کار ارزشمندی است که باید گسترش یابد.

ایشان گفتند: شما طلاب و اعضای مجمع عالی تفسیر باید کار را در دست بگیرید تا مدرسه بزرگ تفسیر ایجاد و مفسران بزرگ پرورش یابند.

این مرجع تقلید  افزودند: در ابتدا در نجف و قم درس تفسیر گفتن نشانه بی سوادی بود و مرحوم آیت الله خویی که این کار را شروع کرده بود بعد از مدتی به دلایلی آن را تعطیل نمود.

معظم له توصیه کردند: در این مسیر که وارد شده اید بسیار کوشش نمایید و از جای کوچک هم شروع کنید تا کار پیش برود چرا که از همان ابتدا نمی شود کار بزرگ کرد و قدم بزرگ برداشت.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کردند: هفتاد سال است که درس فقه می گویم،  اما از سال گذشته فقه مان را فقه قرآن کردیم  که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت.

معظم له با بیان اینکه عده ای تصور می کنند تفسیر قرآن مقابله با اهل بیت(ع) است گفتند: باید کاری کنید تا این تصور در ذهن ها وارد نشود.

این مرجع تقلید بیان کردند: بین تفسیر التبیان و تفسیر المیزان فاصله زیاد است و تفسیر هایی که باید این میان باشد و این فاصله را پر کند وجود نداشته است.

ایشان با تأکید بر استفاده از تفسیر در یادگیری و آموزش مفاهیم قرآن عنوان کردند: تفسیر باید ریشه ای و اساسی دنبال شود و علاوه بر جنبه عمومی به صورت تخصصی نیز به آن پرداخته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha