جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ کمیسیون های پنجمین همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی

حوزه/مدیر عامل خبرگزاری حوزه گفت: امروز آمریکا به عنوان مهمترین رقیب تمدن اسلام، دچار بحران های مختلف که مهمترین آن، هویت حقوق بشر است، می باشد.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری عصر امروز در کمیسیون حقوق بشر آمریکایی پنجمین همایش مشترک سراسری مدیران حوزه های علمیه و مسئولین دفاتر نمایندگی که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه قم و  با عنوان «نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی» برگزار شد گفت: از ابتدای قرن 20، شاهد وقوع انقلاب هایی در غرب و شرق بوده ایم و در حقیقت دنیا تحت تأثیر دو بلوک شرق و غرب بوده و عمده کشورها، زیر سلطه این دو ابر قدرت قرار داشتند.

رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه افزود: بعضی ها نقل می کنند، برخی  کشورها ملی گرا بودند و تحت سیطره هیچ کشوری نبودند، اما همین ها بعد ازمدتی به سمت شرق و غرب رفتند.

 وی عنوان کرد: این دنیای دو قطبی، بعد از فروپاشی شرق، تبدیل به دنیای تک قطبی به نام آمریکا می شود و اگر چه در تمام این نیم قرن، تمام تلاشها، برای تک قطبی شدن صورت می گیرد؛ ولی این مسئله در عمل انجام نمی شود؛ از سویی به مرور زمان شاهد رونق اسلام و پیروزی انقلاب به عنوان قطب دیگر در منطقه می شویم.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه اظهار داشت: امروز شاهد دنیای چند قطبی هستیم که اسلام هم در آن به شکل قابل توجهی در حال پیشرفت،‌رشد و یاری گیری است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با بیان این که امروز قدرت آمریکا به مرور زمان در حال افول است، گفت:الان در شرایطی حساسی از لحاظ تمدنی، برتر در دنیا هستیم که دراین وسط تمدنی به نام اسلام هم ایجاد هویت کرد.

وی اظهار داشت: اما در همان زمان که چهار کشور اسلامی نمی توانستند بر اسرائیل غالب شوند و بخشی از سرزمین های خود را از دست دادند؛ ولی به مرور زمان و با شکل گیری تمدن اسلام، اسرائیل دیروز با امروز بسیار فرق کرده و به شدت از تمدن اسلامی می ترسد. این نشان می دهد تمدن اسلام در میان سایر تمدن دیگر دنیا، رشد قابل توجهی داشته است.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه بیان کرد: در این شرایط حساس، تمدن غرب نیز در حال افول است و در مسائل مختلف اقتصادی دچار بحران شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: امروز آمریکا به عنوان مهمترین رقیب تمدن اسلام، دچار بحران های مختلف که از مهمترین آن هویتی حقوق بشر است، می باشد.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه با بیان این که  اما چرا آمریکا دچار بحران هویتی حقوق بشر  شده است افزود: چون موضوع حقوق بشر، موضوع فردی نه بلکه اصلی  و حیثیتی برای آمریکا و دنیای غرب است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: اگر در موضوع حقوق بشر  گریبان آمریکا را گرفتیم درحقیقت یقه دنیای غرب را گرفته ایم.  کشور ایران می تواند به صورت تهاجمی وارد شود و اقدام به اعتراض درعدم اجرای حقوق بشر کند.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه اظهار داشت: مواردی از فعالیت های ضد حقوق بشری آمریکا، کشتار بیش از ده ها میلیون نفر در جنگ های مختلف، کشتار سیاه پوستان بومی آمریکا، کشتار 100 میلیون سرخ پوست و ده ها جنایت دیگر نشان از اهمیت این موضوع است.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: امروز یکی از فعالیت های جدی حوزه این است که  می تواند تربیت نیرو درعرصه گفتمان سازی و مباحث حقوق بشر باشد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha