جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آتش به اختیار طلاب جوان در سواحل

حوزه/ امام جمعه بابل امروز در بازدید از فعالیت های تبلیغی گروه تبلیغی بقیه الله(عج) در سواحل دریای بابلسر با تجلیل از خدمات تبلیغی این گروه جهادی در سواحل دریا، آن را نمونه بارز جهاد در راه خداوند متعال عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در بازدید از فعالیت های تبلیغی گروه تبلیغی بقیه الله(عج) در سواحل دریای بابلسر با تجلیل از خدمات تبلیغی این گروه جهادی در سواحل دریا، آن را نمونه بارز جهاد در راه خداوند متعال عنوان کرد.

وی با بیان این که تاکنون اقدامات ارزشمند تبلیغی در مناطقی نظیر سواحل دریا از سوی گروه های جهادی انجام نشده است، افزود: خوشبختانه این طرح امسال به همت جمعی از سربازان حضرت ولیعصر(عج) در مناطقی که خوف مشکلات و آسیب های اجتماعی در آن می رود در حال اجرا است.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با اشاره به این که چنین اقدامات متنوع و جذاب فرهنگی و تبلیغی کمتر در سواحل دریا برگزار شده است، خاطرنشان کرد: علیرغم همه محدودیت ها و مشکلات موجود تعدادی از طلاب جوان و مستعد حوزه علمیه مازندران پیشگام در اجرای این طرح شدند.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که حضور یک طلبه و روحانی جوان در برنامه های تبلیغی و فرهنگی و ارتباط چهره به چهره با مردم به طور حتم آثار و برکات بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی با محوریت روحانیت اثرگذاری این گونه برنامه ها را دو چندان خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به شرایط جغرافیایی شهرهای ساحلی مازندران و حضور میلیون ها مسافر در طول سال در این مناطق، حضور گروه های جهادی تبلیغی در این مناطق را امری ضروری دانست.

وی با بیان این که متأسفانه حضور گردشگرانی با آداب و فرهنگ های مختلف، خطر گسترش آسیب های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق را افزایش داده است، بیان داشت: حضور مستمر فعالان تبلیغی در چنین مناطقی از گسترش هر گونه آسیب های اجتماعی و فرهنگی در این مناطق جلوگیری خواهد کرد.

امام جمعه بابل بر ضرورت حمایت از گروه های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر استان تأکید کرد و گفت: متأسفانه آن طور که شایسته است از  فعالان تبلیغی در این مناطق حمایت های لازم نمی شود و این گروه ها به صورت جهادی مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که متأسفانه آسیب های فرهنگی هر روز در جامعه ما در حال گسترش است، خاطرنشان کرد: باید با برنامه های مدون و هدفمند فرهنگی و دینی جلوی گسترش این آسیب ها در جامعه اسلامی گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان بهترین اقشار برای مقابله با هجمه های فرهنگی در جامعه هستند، تصریح کرد: روحانیت در طول تاریخ ثابت کرده که تنها دغدغه دفاع از دین و ارزش های الهی را دارد.

امام جمعه بابل با تأکید براین که روحانیت نمی تواند در برابر آسیب ها و هجمه های فرهنگی بی تفاوت باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم تأکیدات بسیار مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام در خصوص مقابله با هجمه های فرهنگی، برخی مسؤولان نسبت به این موضوع بی توجه هستند.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل همچنین به ظرفیت بالای مدارس علمیه استان در مقابله با هجمه ها و آسیب های فرهنگی اشاره کرد و گفت: طلاب و حوزویان بهترین ظرفیت برای رشد و تعالی معنوی و همچنین مقابله با آسیب های فرهنگی در جامعه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha