جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش هادیان نور

حوزه/ عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه خدمت به عالمان دین خدمتی والا و ارزشمند است، مرکز خدمات را پشتیبانی کننده ماموریت های روحانیت دانست و گفت: اگر خدمات مرکز خدمات به روحانیت نبود، روحانیون نمی توانستند به راحتی تالیف و تدریس کرده و در شهرهای مختلف به تبلیغ علوم دینی بپردازند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام محمدی خراسانی، امروز در همایش «هادیان نور» که به میزبانی مرکز خدمات حوزه  علمیه لرستان، در حسینیه ثارالله خرم آباد برگزار شد، با بیان اینکه مبلغان باید با دلسوزی و نیت الهی در توسعه و تعمیق ارزش های دینی و فرهنگی در جامعه کوشا باشند، گفت: مبلغان جایگاه تبلیغی خود را قدر بدانند و همواره تلاش کنند اصول و ارزش های دینی را در جامعه ترویج دهند.

وی با اشاره به اینکه خدمت به عالمان دین خدمتی والا و ارزشمند است، مرکز خدمات را پشتیبانی کننده ماموریت های روحانیت دانست و یادآور شد: اگر خدمات مرکز خدمات به روحانیت نبود، روحانیون نمی توانستند به راحتی تالیف و تدریس کرده و در شهرهای مختلف به تبلیغ علوم دینی بپردازند.

عضو هیات مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور  تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مبلغان بکار می گیریم.

ارائه خدمت به روحانیون

حجت الاسلام محمدحسین عدالت، مدیرکل امور بیمه ای مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز در این همایش با بیان اینکه مبلغان نقش بسزایی در تعمیق و گسترش اصول دینی و فرهنگی در جامعه دارند، گفت: مبلغان همواره با تبلیغ خود موجب ارتقاء بصیرت دینی و دشمن شناسی مردم شده و نقش مهمی در خنثی سازی توطئه های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب دارند.

وی با بیان اینکه روحانیون و مبلغان همواره باید با تهذیب نفس و تسلط بر مسائل روز جامعه پاسخگوی سؤالات و شبهات مخاطبان در زمینه های مختلف باشند، اظهار کرد: مبغان باید با زمان شناسی و حضور به موقع خود در صحنه تبلیغ علوم دینی توطئه دینی و فرهنگی دشمنان را خنثی نمایند.

مدیرکل امور بیمه ای مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: مرکز خدمات با ارائه خدمت به طلاب، مبلغان و روحانیون، در خدمت رسانی به حوزه ها فعال است.

حجت الاسلام عدالت در پایان یادآور شد :خدمات این مرکز در حوزه های معیشتی و فرهنگی است که امید می رود با همت مسئولان ذی ربط شاهد توسعه این خدمات برای مبلغان در عرصه های گوناگون باشیم.

لزوم تکریم روحانیون پیشکسوت

حجت الاسلام بیرانوند، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه لرستان هم در این همایش گفت: روحانیون پیشکسوت در هدایت معنوی افراد جامعه رسالت تبلیغی خود را به نحو احسن انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه باید قدردان زحمات و خدمات مبلغان باشیم، افزود: در راستای رفع مشکلات معیشتی و اقامتی مبلغان باید قدم های گسترده ای برداشته شود، تا مبلغان با خاطری آسوده به تبلیغ علوم دینی بپردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha