پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تجلیل از پزشکان فعال وابسته به خانواده روحانیون کاشان

حوزه/ مدیرکل بهدشت و سلامت مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، از شناسایی ۲۱۴ پزشک ازخانواده طلاب در سراسر کشورخبرداد و گفت: از این تعداد ۱۲۸ پزشک عمومی و ۴۰ پزشک متخصص و فوق تخصص به عنوان حلقه های ارتباطی شناسایی شده اند تا از ظرفیت آنها در بهبود سلامت طلاب وخانواده هایشان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، دکتر علی یوسفی فرد، عصر امروز در دومین هم‌اندیشی پزشکان وابسته به خانواده روحانیت شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق، ضمن تبریک هفته دولت و دهه ولایت و امامت، روحانیت را از محروم‌ترین اقشار جامعه دانست و گفت: اداره کل بهداشت و سلامت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور بالغ‌بر 600 هزار نفر از خواهران و برادران حوزوی شیعه، اهل سنت، طلاب غیر ایرانی و خانواده‌های آن‌ها را تحت پوشش دارد.

مدیرکل بهداشت و سلامت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه از سال 76 تاکنون برنامه های کاربردی در حوزه سلامت و پیشگیری بیماری‌های واگیردار، بهداشت و درمان طلاب در حال اجرا دارد، سلامت سنجی طلاب ورودی خواهر و برادر را از مهم‌ترین برنامه های این مرکز در سراسر کشور برشمرد و  افزود: از کلیه طلاب جدیدالورود از سال 92 تاکنون به‌منظور داشتن حداقل سلامت چکاب کامل گرفته می‌شود.

وی از امضای تفاهم‌نامه با متولیان اصلی سلامت کشور همچون وزارت بهداشت و درمان، بهزیستی و هلال‌احمر خبر داد و گفت: نمایندگی‌های استانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در حیطه ارتقای فرهنگ سلامت فعالیت‌های چشمگیری در آموزش، بهداشت و سلامت طلاب دارند.

یوسفی فرد با بیان اینکه آموزش بهداشت در سراسر کشور به‌صورت حضوری و غیرحضوری در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در بخش حضوری نیز آموزش‌ها به‌صورت چهره به چهره در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه و مجتمع‌های مسکونی در حال اجراست.

وی، با بیان اینکه در بخش غیرحضوری آموزش‌ها با تهیه مطالب آموزشی پیرامون سلامت و اشاعه آن از طریق کتاب، نشریه، بروشور، جزوه، سی دی و فیلم‌های آموزش بهداشتی در حال اجراست، گفت: با توجه به ارتباط بسیار خوبی که با معاونت بهداشتی، هلال‌احمر و بهزیستی داریم این  هاروز بروز چشم‌گیرتر می‌شود.

مدیرکل بهداشت و سلامت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه و متولیان اصلی آموزشی، مسائل بهداشتی و درمانی طلاب را سرلوحه کار خودشان قرار داده اند، اظهار کرد: قطعاً همکاری نزدیک حوزه‌های علمیه و مرکز خدمات می‌تواند در ارتقای سلامت طلاب و خانواده‌هایشان بسیار اثرگذار باشد.

یوسفی همچنین از شناسایی ۲۱۴ پزشک  ازخانواده طلاب  در سراسر کشورخبرداد و گفت : ازاین تعداد ۱۲۸ پزشک عمومی  و ۴۰ پزشک متخصص و فوق تخصص به عنوان حلقه های ارتباطی شناسایی شده اند تا از ظرفیت آنها در بهبود سلامت طلاب وخانواده هایشان استفاده شود.

 اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس علمیه کاشان

دکتر سید علی مروجی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در سخنانی به همکاری بسیار خوب این معاونت با مدارس علمیه شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در بخش بهداشت و سلامت اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان آماده هرگونه همکاری و مساعدت در بخش سلامت و بهداشت طلاب و روحانیون با هماهنگی مرکز خدمات حوزه علمیه این شهرستان است.

وی، از حرکت ابتکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با مدیریت حوزه‌های علمیه این شهرستان در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) در زمینه آموزش طلاب در راستای تربیت صحیح سلامت خبر داد و ادامه داد: بالغ‌بر 50 نفر از طلبه‌های پایه دو و سه این مدرسه در این طرح شرکت کرده‌اند تا به‌عنوان سفیران سلامت در دیگر مدارس علمیه این شهرستان حضور پیدا کنند.

مروجی، توصیه‌های یک روحانی در بخش سلامت جامعه را تأثیرگذارتر دانست و گفت: اگر مضرات ذبح شتر در معابر عمومی به‌وسیله روحانیون برای مردم تبیین شود، قطعاً تأثیرگذارتر خواهد بود و نیازی به اجرای قانون و شورای تأمین نخواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بیان اینکه مردم کشورمان نیم‌نگاهی هم به حرف‌های دیگران دارند و فقط نگاه نمی‌کنند که وزیر بهداشت چه چیزی پیرامون سلامت بیان می‌کند گفت: اگر همگان در حوزه، دانشگاه و بخش سلامت یک‌صدا و یک دل باشیم، قطعاً موفق خواهیم شد.

وی، با تأکید بر اتحاد و همدلی بین مردم، مسئولین و روحانیون افزود: اگر مردم از ما حرف‌های متفاوتی را بشنون،د یکی بگوید نمک خوب است و دیگری بگوید نمک دریا خوب است، تأثیر نخواهد داشت، لذا روحانیون اگر در کنار مسئولین بخش سلامت وحدت رویه داشته باشند، قطعاً در حوزه بهداشت و سلامت به موفقیت دست پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha