جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۱

حوزه/ مدیرحوزه علمیه کاشان ، با ابراز تاسف از اینکه فرهنگ غدیردرجامعه مغفول مانده ، گفت : هر چند در ایام عید به دیدارسادات می رویم وکار پسندیده ای هم می باشد ولی فرهنگ غدیر باید به مدت ده شب توسط روحانیون ومبلغان دینی درمنابر، مساجد و تکایا برای مردم تبیین شود .

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان عید سعید غدیر خم را از بزرگترین اعیاد دینی شیعه دانست و گفت: انتخاب امیرمومنان علی(ع) به دستور خدا از طرف رسول گرامی پیامبراکرم (ص) با آیه شریفه "یا ایهالرسول بلّغ ما انزل الیک  من ربک و ان لم تفلع بلغ رسالتک"، پیدا است که اتمام رسالت به شروع امامت است و اگر امامتی صورت نگیرد، رسالت ناقص خواهد بود.

 وی با بیان اینکه در عید غدیرخداوند مسیر ولایت را انتخاب کرده ولو حضرت علی(ع) ظاهرا در مصدر امامت و خلافت قرارنگیرد، گفت: پیامبر اکرم(ص) براساس وظیفه ای که خداوند به ایشان داده، مسیر امامت را مشخص کرده است.

مدیرحوزه علمیه کاشان ،با بیان اینکه خداوند خطاب به پیامبراکرم (ص) می فرماید اگرحضرت علی(ع) را بعد از 23 سال به عنوان امامت معرفی نکنی رسالت ناقص خواهد ماند، به خطراتی که در مسیر ولایت حضرت علی (ع) وجود داشت، اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه خداوند تمام خطرات مسیر ولایت را دفع کرده بود، امیر مومنان علی(ع) به ولایت انتخاب شدند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، با بیان این که به تعبیر امام راحل علمای اهل سنت حق را می دانند و بهترین دلیل آن هم این بود که پیامبراکرم (ص) موظف شد رسالت خودش را انجام دهد، غدیرخم را آغاز امامت و ولایت بعد از تمام رسالت دانست و گفت: این آغاز ولایت تا 250 سال و زمان غیبت صغری ادامه پیدا خواهد کرد. 

 وی با ابراز تاسف از اینکه فرهنگ غدیر در جامعه مغفول مانده، گفت: هرچند در ایام عید به دیدار سادات می رویم و کار بسیار پسندیده ای هم می باشد، ولی فرهنگ غدیر باید به مدت ده شب در دهه ولایت توسط روحانیون و مبلغان دینی در منابر، مساجد و تکایا برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، خطبه غدیر را جامع ترین و کاربردی ترین خطبه پیامبراکرم(ص) دانست و افزود: یا توجه به اینکه تمام عمر پیامبراکرم(ص) در خطبه غدیرخلاصه شده و حدود 50 موضوع پیرامون اصول و فروعی که جامعه نیازدارد در آن مطرح شده، لذا باید روحانیون گوشه هایی از این خطبه را در مساجد، حسینیه  و حتی در دید و بازدیدهایی  که با سادات دارند، برای مردم تبیین کنند تا مردم بهتر و بیشتر در جریان عظمت غدیر قرار گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha