یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین غیب غلامی

حوزه/ مولف حوزه علمیه با اشاره به اهمیت دفاع از مبانی دین خاطرنشان ساخت: دفاع از مکتب، تاج افتخاری بر سر بشریت است، دفاع از معارف الهی و مبارزه با دشمنان اسلام وظیفه ای الهی بر عهده علما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسین غیب غلامی، عصر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی موسسه دارالاعلام بیان داشت: نه تنها دانش پژوهان موسسه دار الاعلام، بلکه حوزه های علمیه نیز به فراخور اهمیت کارشان باید تکلیف خودشان را ادا کنند.

 وی تصریح کرد: در زمانی که به دین هجمه وارد شود  همه باید وارد عمل شوند؛ اما در غیر این صورت علما بر اساس نیاز جامعه و تکلیفی که بر عهده دارند باید علم خود را اظهار کنند و البته که تکلیف هر فرد به اندازه قدرت علمی او است.

حجت الاسلام والمسلمین غیب غلامی گفت: خوشبختانه امروز محققان به راحتی می توانند به منابع علمی با استفاده از ابزار روز دسترسی داشته باشند؛ اما در گذشته چنین نبوده و محققان زحمت های فراوانی را در راستای کسب مسایل علمی متحمل می شدند.

وی در ادامه افزود: علامه امینی(ره) و سایر علما، برای به دست آوردن یک منبع سفر های طولانی می رفتند و به نظر من فعالیت محققان امروزی با علمای گذشته قابل مقایسه نیست.

این مولف حوزه علمیه با اشاره به اهمیت دفاع از مبانی دین خاطرنشان ساخت: دفاع از مکتب، تاج افتخاری بر سر بشریت است، دفاع از معارف الهی و مبارزه با دشمنان اسلام وظیفه ای الهی بر عهده علما است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تخصصی شدن مقالات علمی اظهار داشت: دانش پژوه و محقق باید اول نظر مخالفان را ببیند و بعد از اینکه کاملا به شبهه آشنا شد به دنبال نقد و پژوهش برود، معتقدم باید در حوزه های علمیه کتاب شناسی نیز به طلاب آموزش داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین غیب غلامی با اشاره به ضرورت فعالیت دوچندان طلاب علوم دینی در جامعه امروزی گفت: اگر کسی در وضعیت کنونی به دنبال تن پروری برود نه تنها تکلیف خود را ادا نکرده، بلکه باید نسبت به این کم کاری در دادگاه عدل خدای تعالی پاسخگو باشد.

وی در پایان توصیه کرد: محققان باید با تخصص پژوهش های خود را تکمیل و عرضه کنند، مبادا بدون تخصص مطلبی بیان شود که سبب مشکل برای علما شوند، وظیفه ما است که علمی داشته باشیم که هیچ اشکال کننده نتواند به شاگرد مذهب امام صادق(ع) اشکال وارد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha