پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شمسیان

حوزه/ امام جمعه خواف یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات مسلمانان در برخی از مسائل را عدم وحدت و همکاری بین مسلمانان دانست و تصریح کرد: باید جوانان و نوجوانان کشور را اسلامی، توحیدی و دینی تربیت و از طرح مسائل تفرقه انگیز، اختلاف افکن و وحدت شکن دوری کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید ذبیح الله شمسیان در همایش تجلیل از همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب حوزه علمیه شهرستان خواف و توابع، اظهار کرد: در قرآن و مکتب و فرهنگ اسلام بارها بر مسئله علم و دانش و اهمیت آن اشاره و تأکید شده است.

امام جمعه خواف با بیان این‌که اسلام بزرگترین مکتب حامی علم و دانش آموزی است، ابراز کرد: این موضوع ادعایی است که مسلمانان دنیا آن را ثابت کرده‌اند؛‌ با یک بررسی متوجه می‌شوید که مهم‌ترین دانشمندان در رشته‌ها و علوم مختلف دنیا اغلب مسلمان هستند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه هرجا سخن از علم و دانش و معرفت است، دانمشندان و بزرگان مسلمان حرف اول را می‌زنند، اما ما در برخی از مسائل مانند عرصه اقتصادی و ... در مقایسه با سایر ادیان و اقوام گرفتار مشکلاتی هستیم که علل آن باید مورد بررسی قرار بگیرد.

حجت الاسلام شمسیان با بیان این‌که مهم‌ترین دلیل این موضوع و عقب افتادگی در برخی از مسائل، عدم تعامل، همکاری و وحدت بین مسلمانان است، اظهار کرد: امروز بیش از یک میلیارد و 600 میلیون نفر از جمعیت هفت و نیم میلیاردی جهان مسلمان هستند که اگر این افراد با هم متحد شوند، ابر قدرتی در تمامی مسائل و زمینه‌ها شکل خواهد گرفت که حرف اول را می‌زند.

امام جمعه خواف تصریح کرد: به همین دلیل است که اسلام، قرآن، پیامبر(ص)،‌ ائمه(ع)، خلفا، مراجع تقلید، امام راحل(ره) و رهبر انقلاب دم از وحدت و یکپارچگی می‌زنند؛ اگر این وحدت،‌ یکپارچگی و انسجام وجود داشته باشد شاهد مشکلات موجود نخواهیم بود.

وی افزود: از این رو باید جوانان و نوجوانانمان که آینده مملکت در دستان آن‌هاست را اسلامی، توحیدی و دینی تربیت و از مسائل تفرقه انگیز، اختلاف افکن و وحدت شکن دوری کنیم و اذهان پاک و سفید این آینده‌سازان کشور را آلوده نکنیم.

حجت الاسلام شمسیان تأکید کرد: ما باید بستر را برای این نوجوانان و جوانان آماده و آن‌ها را تشویق کنیم و اجازه دهیم خودشان مسیرشان را پیدا کنند و با توجه به بستر آماده شده، با فطرت دینی‌شان به سراغ مکتب دینی خود و اعتقاداتشان بروند و پایه‌های نابی که بذرش در دلشان زنده است را تقویت کنند.

28/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha