پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار علی اکبر پورجمشیدیان

حوزه/ معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وحدتی که بین شیعیان و اهل سنت در کشور شاهد آن هستیم، عمیق و پایدار است چراکه وحدت آنها ریشه در قرآن و اعتقادات اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند،سردار علی اکبر پورجمشیدیان، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اجلاسیه شهدای اهل سنت خراسان جنوبی، با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان به خصوص 11 هزار شهید اهل سنت کشور اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی شاهد نمونه واقعی وحدت در بین اقوام و مذاهب هستیم و امروز شاهد به تحقق پیدا کردن شعار اصلی امام خمینی رحمه الله علیه که همان وحدت بود، هستیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهدا را مصداق وحدت و یکپارچگی جامعه دانست و تصریح کرد: شهدایی که اجلاسیه امروز به نام آن ها است، همه نظامی نبودند، بلکه بسیاری از آن ها، نیروهای بسیجی و مردمی هستند و این ها نشان دهنده ی وحدت عمیقی است که ریشه در اعتقادات اسلامی دارد.

اتحاد شیعه و سنی باعث نابودی داعش شد

پورجمشیدیان تاکید کرد:حتی در دفاع از مردم مظلوم عراق، سوریه و حرم اهل بیت علیهم السلام، جمع زیادی از برادران اهل سنت حضور دارند و به شهادت رسیده اند و علمای اهل سنت نیز اولین گروهی بودن که تفکرات داعش را برملا کردند.

وی افزود: نامه بیش از 120 نفر از علمای اهل سنت به ابوبکر البغدادی را مطالعه کنید که در آن تفکرات باطل داعش را با استفاده از آیات و احادیث مورد تحلیل قرار دادند و باطل کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تشکیل گروه داعش، خاطرنشان کرد: روزی که داعش را تشکیل دادند، اولین راهبردشان ایجاد تفرقه بین ملل اسلامی بود، دومین راهبردشان نیز از بین بردن آثار ائمه اطهار علیه السلام و فرزندان پیامبر (ص) بود، لذا به هر مکانی که وارد می شدند این آثار را نابود می کردند.

وی با بیان اینکه داعشیان محبان اهل بیت پیامبر را چه شیعه و چه سنی به شهادت رساندند، ادامه داد: گروهک تروریستی داعش در یک روستای اهل سنت، تمام مردان را به شهادت رساندند و زنان را به عنوان کنیز گرفته و در بازار می فروختند.

پورجمشیدیان با بیان اتحاد و یکپارچگی بین شیعه و اهل سنت خاطرنشان کرد: وحدتی که بین شیعیان و اهل سنت در کشور شاهد آن هستیم، عمیق و پایدار است چراکه وحدت آنها ریشه در قرآن و اعتقادات اسلامی دارد.

وی ادامه داد: امروز در سپاه و بسیج نمونه واقعی از وحدت را شاهد هستیم، بسیاری از همرزمان ما در جنوب شرق کشور از رزمندگان اهل سنت هستند،که کنار یکدیگر از اسلام و کشور دفاع می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حمله اخیز ضد انقلاب به کشور گفت: در حمله اخیر ضدانقلاب به پایگاهی در مریوان، 11 شهید اهل سنت تقدیم انقلاب کردیم که این نمونه واقعی از وحدت بین مذاهب و اقوام کشور است.

وی افزود: در منطقه خراسان جنوبی و خراسان رضوی به برکت وجود امام رضا علیه السلام وحدت را بیشتر بین برادران اهل سنت و شیعه مشاهده می‌کنیم.

 پورجمشیدیان تصریح کرد: محور و منشا وحدت بعد از قرآن، ائمه علیه السلام و اولاد پیامبر (ص) هستند چراکه همه ما دوستدار ائمه (ع) و اولاد پیامبر (ص) هستیم.

وی گفت: باید ارتباط صمیمی بین مذاهب در نظام مقدس جمهوری اسلامی الگویی برای کل دنیا باشد چرا که خون اهل سنت و اهل تشیع باهم در آمیخته و وحدت ما ریشه دار و عمیق است.

جمشیدیان بیان کرد: همه مردم به کمک امام خمینی رحمه الله علیه آمدند و پرچم نظام اسلامی را بلند کردند، و این آرزو را که نظام 2 هزار و 500ساله شاهنشاهی برای مردم نداشت، امام خمینی (ره) با کمک مردم نابود کرد.
 
وی با اشاره به تاکید برای مطالعه تاریخ، عنوان کرد: مقام معظم رهبری دائما برای مطالعه تاریخ تاکید داشته و فرموده اند" تاریخ 200 سال اخیر را حتما مطالعه کنید بخشی از آن تاریخ، مسائل نظامی است نگاه کنید که  در 200 سال اخیر چند جنگ اتفاق افتاده است."
 
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اولین جنگ، جنگ اول بین ایران و روس در زمان فتحعلی شاده قاجار بود که بیش از 230 هزار کیلومتر از کشورمان را جدا کردند و این جنگ 10 سال به طول انجامید.
 
پور جمشیدیان افزود: چند سال بعد جنگ دوم بین ایران و روس اتفاق افتاد که 40 هزار کیلومترمربع از خاک کشور را جدا کردند و در این دو جنگ دو عهدنامه ننگینِ گلستان و ترکمنچای را به ما تحمیل کردند.
 
وی ادامه داد: در دوره پهلوی، هر دوشاه که 50 سال حکومت دستشان بود، جنگ جهانی اول راه افتاد و قبل از جنگ جهانی، ایران زیرسلطه آلمان ها بود.
 
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه یک روز رضاخان را آوردند و یک روز او را بیرون کردند، و حتی نگذاشتند در ایران بماند و بمیرد، ادامه داد: در زمان رضاخان دشمنان بدون خونریزی ایران را گرفتند، مگر پهلوی چه خدمتی به مردم کرده است که الان برخی ها شعارهایی برای تطهیر آن می دهند؟
 
پورجمشیدیان عنوان کرد: شعور رضاخان به احداث جاده و راه آهن نمی‌رسید، بلکه متفقین برای این که در جنگ موفق شوند، بدون هماهنگی وارد ایران شدند و راه آهن درست کردند تا در جنگ از آن استفاده کنند.
 
وی با اشاره به ظلم وستم های رضاخان، اظهار کرد: رضاخان کشف حجاب کرد،جلسات مذهبی و عزادری ائمه را ممنوع کرد، مردم مشکلاتی زیادی داشتند که اصلا به آنها توجهی نمی‌شد، این ها چه افتخاری دارد؟
 
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: زمان محمدرضا پهلوی، فساد در اوج بود و بحرین را بدون شلیک حتی یک گلوله از ایران جدا کردند، همچنین اتفاقاتی در شیراز به نام جشن های 2هزار و500 ساله افتاد که آدم از بیان آنها احساس شرم می‌کند.
 
پور جمشیدیان بیان کرد: در جنگ جهانی دوم بعد از پیروزی متفقین، سران آن ها در ایران جلسه گرفتند و گفتند ایران پل پیروزی آن ها بوده است زمانیکه محمدرضا پهلوی از آن ها درخواست ملاقات کرد به شاه ما اجازه ملاقات ندادند، بعد از اصرار فراوان گفتند در حیاط سفارت می‌تواند ملاقات کند حال با این اوضاع و احوال و کارهایی که کرده اند دوران پهلوی چه افتخاراتی دارد که برخی سنگ آن ها را سینه می‌زنند؟
 
وی به دیگر کارهای ننگین دوران پهلوی اشاره کرد و گفت:کاپیتولاسیون از دیگر ننگ های دوران پهلوی است چراکه هرغلطی آمریکایی ها در ایران انجام می‌دادند، حق نداشتند در ایران محاکمه شوند، لذا ذلت بیشتر از این سراغ نداریم.
 
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند و در این هشت سال حتی یک وجب از خاک ما را نتوانستند جدا نشد، و اینها افتخار است تصریح کرد: به برکت شهدا و مردان غیور و غیرتمندی که هر چه داشتند در کف اخلاص گذاشتند و برای انقلاب اسلامی تقدیم کردند، امروز انقلاب اسلامی پابرجاست.
 
همه ما نسبت به شهدا مسئولیم
پور جمشیدیان گفت: همه ما نسبت به شهدا مسئولیم و زیر منت آن ها هستیم خصوصا کسانی که مسئولیت بیشتری دارند.
 
وی تاکرد کرد: غیرت و سربلندی امانتی است که امام و شهدا به دست ما سپرده اند، شهدا سفارش ولی فقیه، اسلام، قرآن و ولایت را به ما کرده اند لذا باید قدردان آن ها باشیم.
 

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان گفت: امنیتی که امروز به برکت نیروی زمینی سپاه پاسداران در جنوب شرق کشور ایجاد شده به واسطه حضور برادران اهل سنت در آن جا است.

 

انتهای پیام/ط

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha