پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آزمون دانشگاه مذاهب

حوزه/ معاون آموزشی دانشگاه مذاهب اسلامی از برگزاری آزمون اختصاصی این دانشگاه با شرکت بیش از ۵۰۰ طلبه شیعه سنی، در ۶ استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر رضا صابری با ارائه توضیحاتی در خصوص برگزاری آزمون ورودی دانشگاه مذاهب اسلامی، گفت: آزمون اختصاصی طلاب شیعه و اهل سنت دانشگاه مذاهب اسلامی امسال با شرکت بیش از ۵۰۰ طلبه شیعه و سنی در ۶ استان کشور برگزار شد و بالغ بر ۶۰ درصد شرکت کنندگان از داوطلبان عزیز اهل سنت بودند.

وی افزود: در سال گذشته حدود 320  نفر شرکت کننده داشتیم که امسال بالغ بر 500 نفر از طلاب در آزمون شرکت کردند و این نشان می دهد که دانشگاه مذاهب اسلامی در رویکرد جدیدی که برای خود انتخاب کرده می‌تواند برای تقریب مذاهب اسلامی یک مدل بسیار مقبول باشد و تفکرات وحدت اسلامی را روز به روز در همه استانهای کشور توسعه دهد.

معاون آموزشی دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: البته رسالت تقریب مذاهب در حوزه خارج از کشور نیز مقوله جدایی است که فعلا این آزمون را در خارج از کشور نداریم و مربوط به طلاب شیعه و سنی داخل کشور است.

صابری اضافه کرد: آزمون پذیرش اختصاصی طلاب امسال در ۱۵ رشته محل در سه مقطع تحصیلی کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا در شهرهای قم، سنندج، بندرعباس، زاهدان، گلستان و بوشهر برگزار شد که بخش عمده داوطلبان حدود ۵۰ درصد سه رشته فقه امامیه، فقه شافعی و فقه حنفی اختصاص داشت.

وی با بیان این که قریب به ۴۵ درصد داوطلبین در مقطع کارشناسی ارشد شرکت داشتند، تصریح کرد: بخش عمده  آنها در رشته‌های حقوق عمومی، حقوق خصوصی و حقوق جزای اسلامی در این آزمون شرکت کردند.

معاون آموزشی دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین از اعلام نتایج این آزمون تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: البته داوطلبان مقطع دکتری علاوه بر این آزمون، مرحله مصاحبه نیز خواهند داشت. این آزمون ۵۰ درصد امتیاز دارد و ۵۰ درصد مربوط به سابقه آموزشی و پژوهشی آنهاست و در مورد داوطلبین کارشناسی ارشد هم مرحله دیگری خواهیم داشت که سوابق آموزشی و پژوهشی آنها را لحاظ خواهیم کرد.

صابری خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که تا قبل از مهر ماه، نتایج آزمون اختصاصی طلاب را اعلام کنیم تا قبول شدگان از نیمسال اول تحصیلی سال ۹۷ ۹۸ یعنی از مهرماه تحصیل خود را در دانشگاه مذاهب اسلامی آغاز کنند.

وی  با بیان این که تحصیل برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی و ارشد این آزمون رایگان بوده و هزینه اندکی از داوطلبین مقطع دکتری که کمتر از ۵۰ درصد شهریه دانشگاه های دیگر است، اخذ می‌شود، افزود: پذیرفته شدگان در زمان ثبت نام حتما باید مدارکی دال بر طلبه بودن داشته باشند و مدرک تحصیلی مقطعی که در آزمون شرکت کردند را ارائه دهند که در دفترچه اولیه آزمون مدرک لازم برای هر مقطع را اعلام کرده ایم و داوطلبین اهل سنت هم باید مدرک مورد تایید دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت را ارائه دهند.

معاون آموزشی دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان گفت: این آزمون براساس مجوز وزارت علوم و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور و با همکاری دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی برگزار می شود و پذیرفته شدگان در این آزمون پس از اتمام دوران تحصیل مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را از دانشگاه مذاهب اسلامی دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha