پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صهیونیست ها دختر امدادگر فلسطینی را به شدت مجروح ساختند

حوزه/ یک دختر امدادگر فلسطینی با نام شروق ابومسامح، در پی شلیک گلوله در ناحیه سینه و خروج گلوله از کمرش در شرق رفح به شدت مجروح شده است. این دختر امدادگر به همراه دیگر مجروحان راهپیمایی بازگشت بزرگ به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، وزارت بهداشت فلسطین، نظامیان اسرائیلی عصر جمعه به سوی یک امدادگر دختر فلسطینی که سعی داشت به مجروحان در شرق گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه کمک رسانی کند شلیک کردند. این دختر فلسطینی یکی از ده ها مجروحان راهپیمایی «بازگشت بزرگ» در روز جمعه در منطقه ساحلی نوار غزه می باشد. 

براساس اطلاعات رسیده از وزارت  بهداشت، این دختر امدادگر با نام شروق ابو مسامح در پی شلیک گلوله در ناحیه سینه و خروج گلوله از کمرش به شدت مجروح شده؛ وی به سرعت برای جراحی به بیمارستان منتقل شده و اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری است.

وزارت بهداشت افزود: صهیونیست ها روز جمعه 180 فلسطینی را در نوار غزه از جمله 59 نفر با وضعیت وخیم را مجروح ساخته اند که یکی از مجروحان یک کودک 10 ساله می باشد.

 

پیام دختر امدادگر به جهانیان

این دختر امدادگر، در مصاحبه ای که پس از مجروح شدن در یکی از حملات قبلی صهیونیست ها انجام داده بود، خواستار حمایت بین المللی از امدادگران و پزشکانی شده بود که در محل راهپیمایی به تظاهرکنندگان کمک رسانی می‌کنند و به صورت تعمدی و مستقیما هدف گلوله های اسرائیلی قرار می گیرند.

وی گفت: پیام من به جهانیان و جامعه بین المللی این است که از ما امدادگران و خبرنگارانی که دائما در معرض حملات و تعدی اسرائیلی ها قرار دارند حمایت کنند. من هدف گلوله ارتش قرار گرفتم با وجودی که لباس سفید پرستاری به تن داشتم.

وی افزود: آن ها همکارم رازان نجار و روزنامه نگار یاسر مرتضی را به شهادت رساندند. پیام ما به جهانیان این است که ما خواستار حقوق قانونی مان به عنوان خبرنگار و امدادگر هستیم و حفاظت جهانی حق ماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha