جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر دوری هیئات مذهبی از آسیب‌ها و انحراف‌های عزاداری، گفت: امروزه برخی امور وارد عزاداری‌های ما شده که اگرچه ممکن است در ظاهر جلوه عزاداری را بیشتر کنند اما ممکن است ما را به سمت خدا هدایت نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، عصر امروز در نشست با مسئولان هیئات مذهبی، اظهار کرد: برای درک عزاداری صحیح، لازم است به زندگی معصومین(ع) مراجعه کرده و از آن‌ها الگو بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: با توجه به این الگوهای متعالی، عزاداری مختص سن و جنس خاصی نیست زیرا امامان معصوم(ع) خانواده را جمع می‌کرد و به مداحی، خواندن اشعار و گریه می‌پرداختند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: شناختن هدف‌ها و خواسته‌های امام حسین(ع) و حرکت به سمت آن‌ها نیز یکی از لازمه‌های عزاداری مطلوب اهل بیت(ع) است، ازاین‌رو ما باید بدانیم بر امام حسینی گریه می‌کنیم که ما را به سمت خدا هدایت و دعوت می‌کرد.

وی تصریح کرد: آشنایی و نزدیک شدن با خدا از طرفی و حرکت برحسب میل شخصی، مخالفت با برنامه‌های الهی و جدا شدن از آن‌ها خط کش و ممیزه عزاداری مطلوب است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر دوری از آسیب‌ها و انحرافات عزاداری، به تشریح برخی از این تحریفات پرداخت و افزود: حمل علامت‌هایی با وزن زیاد که باعث متضرر شدن جوانان می‌شود در هیچ جای دین وارد نشده است.

وی اظهار کرد: بهتر است حمایت از فقرا، رسیدگی به افرادی که در تهیه نیازهای نخستین خود با مشکل مواجه هستند و انجام کار خیر به نام امام حسین(ع)، جایگزین خرید علامت و حمل آهن در کوچه‌ها شود.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: گاهی شیطان از صحنه‌های خوب ما به نفع خودش بهره می‌برد، امروزه نیز برخی امور وارد عزاداری‌های ما شده که اگرچه ممکن است در ظاهر جلوه عزاداری را بیشتر کنند اما ممکن است ما را به سمت خدا هدایت نکند، بنابراین ما باید مراقب تحریفات در عزاداری‌ها باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به اخلاق به‌عنوان ویژگی برجسته سیدالشهدا(ع) اشاره و اظهار کرد: اخلاق ویژگی برجسته سیدالشهدا(ع) است، بنابراین باید در مراسم عزاداری به این نکته توجه ویژه داشته باشیم و اخلاق‌مداری سرلوحه عزاداری‌ها و فعالیت‌های ما در ماه محرم باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha