سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام عسگر دیرباز

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: طلاب و فضلای حوزه باید از همه لحظات عمر طلبگی خود در مسیر تقویت بنیه های علمی و معرفتی و اخلاقی، حداکثر استفاده را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه ابراز داشت: اصطلاحی در علم اقتصاد است به نام "هزینه فرصت " به این معنا که ما هر لحظه ای از عمر خود را که مثلاً صرف تحصیل در حوزه یا دانشگاه می کنیم در همان لحظه می توانستیم کارهای دیگری انجام نمی دهیم که اگر کارهای دیگر را انجام نمی دهیم و در حوزه هستیم ، انجام ندادن فعالیت های دیگر، هزینه حضور ما در حوزه می باشد.

وی افزود: بر این اساس مشخص می شود که ما در این راستا هزینه بسیار زیادی انجام می دهیم که در راس همه آن ها عمری است که ارزش آن حقیقتاً از طلا هم بیشتر است و باید در مسیر افزایش اندوخته علمی و معنوی و تقوایی و خدمت به جامعه اسلامی و آماده شدن برای نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) صرف شود.

رییس دانشگاه قم همچنین خاطرنشان کرد: از این حیث اگر خدای ناکرده ، فرصت عظیم و تکرارناشدنی عمر را از دست داده و از امکانات حوزه استفاده کنیم و پیشبردی در امور نداشته باشیم، خسر الدنیا و الاخره خواهیم شد.

وی گفت: آن چه مهم است برای ما باید این باشد که قدر لحظه لحظه عمر به خصوص دوران طلبگی و حضور در حوزه را بدانیم و به ویژه از نعمت سال های جوانی در مسیر تقویت و رشد خود در عرصه های علمی و معنوی استفاده کنیم تا بتوانیم سرباز خوبی برای قرآن و مکتب اهل بیت(ع) باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز همچنین بیان داشت: در گذشته علمای ما با سختی ها و مرارت های زیادی درس خوانده اند و به برکت انقلاب اسلامی امروز تمام مسئولان حوزه و شورای عالی و مدیران حوزوی می کوشند که بهترین فرصت ها را برای تحصیل در حوزه های علمیه برای طلاب و فضلا فراهم می کنند و لذا ما با خوب درس خواندن و اهتمام به تحقیق و پژوهش می بایست قدردان این فرصت ها باشیم ، چرا که اگر در این باره کوتاهی و غفلتی داشته باشیم، این مساله قابل بخشش نخواهد شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha