پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
۲۰ امین سالگرد تنها مدرسه اسلامی در ولز انگلستان برگزار شد + تصاویر

حوزه/ در بیستمین سالگرد تاسیس تنها مدرسه ابتدایی اسلامی در ولز انگلستان، واقع در خلیج کاردیف، خبرنگاران در بازدید از بخش های مختلف این مرکز، با فضای تعلیم و پرورش دانش آموزان در این نهاد اسلامی آشنا شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، بیستمین سالگرد تاسیس تنها مدرسه ابتدایی اسلامی در ولز انگلستان، واقع در شهر کاردیف، روز گذشته با برپایی تور آشنایی با بخش های مختلف این نهاد اسلامی برگزار شد.

زاهد خان از معلمان مدرسه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اینجا مدرسه شادی است و جنبه های مختلفی دارد، البته مدرسه ما هم همانند مدارس دیگر دانش آموزان و مشکلات مشابه دارد؛ با این حال والدین دانش آموزان درک بهتری نسبت به اهداف اصلی مدرسه برای تعلیم و پرورش فرزندانشان دارند.

وی افزود: ما برنامه آموزشی ملی در ولز را دنبال می کنیم و مطالعات اسلامی نیز به دانش آموزان آموزش می دهیم و آن ها را با ادیان دیگر نیز آشنا می سازیم و سعی داریم مفاهیم را در موضوعات اسلامی به فرزندان خانواده های مسلمان بیاموزیم. مثلا اگر درباره علوم و ریاضیات صحبت می کنیم، آن ها را با دانشمندان و ریاضیدانان مسلمان تاریخ آشنا می سازیم.

خان که سرپرست معلمان این مدرسه است ادامه داد: اینجا زندگی در خانه و مدرسه با هم تلفیق می شوند. حقیقت این است که دانش آموزان مسلمانی که در کشورهای غربی بزرگ می شوند همیشه مجبورند که یک شخصیت دوگانه داشته باشند و ما سعی داریم این فاصله را کم کنیم.

گفتنی است مدرسه ابتدایی اسلامی کاردیف، در سال 1998 به عنوان یک مدرسه مستقل با 80 دانش آموز کار خود را در اتاق های کوچک طبقه بالای مسجد نورالسلام واقع در خلیج کاردیف آغاز کرد. امروزه این مدرسه اسلامی به صورت جداگانه در ساختمانی که قبلا متعلق به کلیسای سنت مونیکا بوده، تاسیس شده و ظرفیتی معادل 138 دانش آموز مسلمان دارد. دانش آموزان دختر در این مدرسه باحجاب هستند و با وجود آموزه های اسلامی، فضایی عادی در آن حکمفرما است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha