سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مسجد جدید و مدرسه اسلامی در شهر بولتون ساخته می شود

حوزه/ یک معمار برجسته قرار است برای ساختن مسجد بزرگی در شهر بولتون انگلستان، با مسلمانان همکاری داشه باشد. این مسجد بزرگ که دارای یک مدرسه اسلامی نیز می باشد با الهام از معماری اسلامی و محلی بنا خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از thebusinessdesk، شهر بولتون، یکی از شهرهای منچستر بزرگ در شمال غرب انگلستان به زودی صاحب یک مسجد بزرگ جدید و یک مدرسه اسلامی می شود.

مرکز اسلامی طیبه در بولتون با همکاری دیوید کوکس، یکی از معماران برنده رقابت های معماری سراسری این کشور قرار است این مسجد جدید و مدرسه اسلامی را بنا کند. کوکس که مهندس معمار برجسته و شناخته شده ای در انگلستان می باشد قصد دارد با الهام از معماری اسلامی در انگلستان، ساختمانی با ویژگی های معماری محلی و سنتی اسلامی بنا کند.

مسجد طیبه در سال 1967 ساخته شد. با این وجود به دلیل کمبود ظریفیت مسجد کنونی و افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری، مکان جدید برای ساخت مسجد خریداری شده است.

مسجد بزرگی که قرار است در این شهر ساخته شود ظرفیتی برابر 1 هزار و 500 نمازگزار را داشته و همچنین 18 کلاس درس برای تحصیل دانش آموزان و برگزاری برنامه های مذهبی- فرهنگی خواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha