پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که بیش از ۲۰ طرح و برنامه به منظور کیفی سازی تحصیلی طلاب در دستور کار قرار دارد، گفت: اجرای این برنامه ها به طرح تحول در حوزه کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، صبح امروز در جمع مدیر، معاونان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه  امام صادق(ع) قائمشهر به پیشینه تاریخی این حوزه اشاره کرد و گفت: پیشینه درخشان انقلابی این حوزه با تلاش های مسؤول و اساتید این مدرسه به دست آمده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که پیشرفت کمی و کیفی مدارس علمیه تنها منحصر به افزایش امکانات تحصیلی نیست، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت یک مدرسه، طلاب باید از روحیه علمی و جهادی برخورد دار باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تأکید براین که کیفیت بخشی به برنامه های حوزه در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در این راستا اختیارات بیشتری را به استان ها تفویض خواهیم کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان خود تغییر و تحول در متون درسی را از جمله دیگر برنامه های در دستور کار عنوان کرد و گفت: به منظور تحقق مناسب این امر نیازمند بهره گیری از نظرات کارشناسی اساتید و نخبگان حوزه هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که بیش از ۲۰ طرح و برنامه به منظور کیفی سازی تحصیلی طلاب در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه ها به تحول در حوزه کمک شایانی خواهد کرد.  

مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود به عواطف و احساسات بشری اشاره کرد و با بیان این که لذت و درد، غم و شادی بعد قوی از ابعاد شخصیت انسان است، خاطرنشان کرد: غم و شادی ما در گرو جهان بینی و میزان عقل انسان است.

آیت الله اعرافی، معیارهای شناخت یک انسان را میدان بروز و ظهور غم و شادی دانست و تصریح کرد: این معیار بهترین ابزار برای انسان در شناخت خود و محاسبه نفس خویش خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان این که این معیار را می توان در زندگی امیرالمؤمنین(ع) به خوبی احساس کرد، افزود: آن حضرت و اهل بیت ایشان با دادن طعام خود به مسکین و یتیم و اسیر احساس شعف و شوق می کنند، در حالی که هم او در مقابل ربودن خلخال از پای زن یهودی، آن طور خشمگین می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha