پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار مدیر حوزه خواهران کرمان با امام جمعه کرمان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان گفت: در چند سال اخیر با کاهش جذب طلبه رویرو بوده ایم که ما به دنبال جذب حد اکثری و نخبگان هستیم. رها سازی فارغ التحصیلان یکی دیگر از مشکلات است که باید فارغ التحصیلان حوزه خواهران ساماندهی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، خانم محمدی مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان کرمان به اتفاق کادر این مدیریت با حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان دیدار کردند.

در ابتدای این جلسه خانم محمدی به ارائه‌ی گزارشی در رابطه با مسائل و برنامههای مدیریت حوزه علمیه خواهران و مدارس علمیه پرداخت و گفت: در استان کرمان تعداد ۲۳ مدرسه علمیه خواهران وجود دارد که ۲۰ مدرسه در مقطع سطح دو، دو مدرسه فاطمیه کرمان و حضرت زینب رفسنجان با دو‌ گرایش فقه و اصول و تفسیر قرآن در مقطع سطح سه و مدرسه رکن الهدی با گرایش تفسیر در مقطع سطح چهار در حال فعالیت میباشند.

وی به تعداد طلاب محصل در مدارس علمیه خواهران استان کرمان اشاره کرد و افزود: بیش از دو هزار نفر در مدارس سطح دو، تعداد صد و شصت و هفت نفر در مقطه سطح سه و بیست و پنج نفر در قطع سطح چهار مشغول به تحصیل میباشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان بیان داشت: مسالهای که در بحث پذیرش در چند سال گذشته خصوصا امسال با آن روبرو بودهایم بحث کاهش جذب در برخی مدارس است که متاسفانه شاهد به نصاب نرسیدن تعداد پذیرفته شدگان در برخی مدارس و تعطیلی برخی کلاسها هستیم که باید در این مساله با همکاری و همفکری شما چاره اندیشی شود تا هم جذب حداکثری و هم جذب نخبگان صورت پذیرد.

وی در ادامه به مساله فارغ التحصیلان پرداخت و گفت: در استان کرمان قریب به سه هزار نفر فارغ التحصیل خانم وجود دارد؛ اما مشکل عدم برنامهریزی مناسب برای آنها و عدم ساماندهی این افراد است که متاسفانه با رها سازی فارغ التحصیلان از ظرفیت تبلیغی این افراد استفادهای نمیشود، البته تعدادی از فارغ التحصیلان در مراکزی چون آموزش و پرورش در حال فعالیت میباشند که تعداد این افراد محدود است.

خانم محمدی افزود: در مدارس علمیه خواهران استان کرمان تعداد دویست و هشتاد و هشت نفر استاد در حال فعالیت هستند که با برنامهریزیهای انجام شده و طبق سیاستهای مدیریت حوزه علمیه خواهران به دنبال استفاده حداکثری از بانوان در این نقش و دیگر نقشهای مدیریتی و کادری در مدارس علمیه خواهران هستیم که برای این کار سعی شده است از خروجی مدارس به عنوان استاد و یا کادر آن مدارس استفاده شود، البته در سطح سه و سطح چهار به علت کمبود استاد خواهر، همچنان در برخی دروس از آقایان استفاده میشود.

وی در رابطه با مبلیغن خواهر گفت: نزدیک به دو هزار نفر مبلغ خواهر در سطح استان وجود دارد که مشغول به فعالیت تبلیغی هستند و فعالیتهای آنها از طریق سامانههای مرکز ثبت و ضبط می‌شود؛ البته درنظر داریم بر این تعداد افزود شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات موجود مدارس علمیه نبود منابع پایدار است که باید برای تامین هزینههای مدارس فکری اندیشیده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha