پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه

حوزه/ رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه گفت: ساختار سیاسی حق عدل می آورد درحالیکه ساختار سیاسی باطل ظلم می آورد از این رو ظلمی نهادینه می شود که امتی در تحقق و استقرار و سازماندهی و نهادینه شدن آن نقش دارد؛ امروز ساختار سیاسی جهانی، ظلم ساز است زیرا ولایت شیطان بزرگ در آن حکومت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، شامگاه سه شنبه در دومین شب از مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، به نقش و مقام امامت پرداخت و گفت: خداوند از طریق امامت و ولایت حضرت موسی علو فرعون را زمین زد بدین معنا استکبار یک ولایت نامشروع و طاغوت، جامعه را مبتلا کرد اما بعد با ولایت حضرت موسی از طریق امامت مشروع تجلی یافت.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با بیان اینکه ساختار حکومتی طاغوت ظلم بود افزود: در زمان اهل بیت(ع) عده ای که طاغوتی بودند ولایت را گرفتند و این ولایت به حق از اهل بیت(ع) گرفته شد و آرام آرام ساختار سیاسی ملت و امت اسلامی به یک ظلم سازمان یافته تبدیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه اظهار داشت: باید در برابر ظلم نهادینه عدل نهادینه بیاید، چراکه ظلم نهادینه مربوطه به ولایت طاغوت نامشروع(فرعون) است.

وی به اهمیت ولایت و ساختار آن اشاره کرد و گفت: یزید یک ساختاری از حکومت را درست می کند که ساختار سیاسی آن فساد است؛ به همین دلیل امام حسین(ع) نه تنها با یزید تنها بیعت نمی کند بلکه با ساختار حکومتی و سیاسی وی هم بیعت نمی کند.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه معنای ولایت را پیوند ناگسستنی ولی با امت دانست و ابراز داشت: امام حسین(ع) با ویژگی هایی که داشت یک ساختار ولایت حق درست می کرد در حالی که یزید ساختار ولایت باطل و فساد است به همین دلیل امام حسین(ع) خود را معرفی می کند و می گوید من با این ویژگی هایی که دارم نمی توانم با یزید بیعت کنم.

وی بیان داشت: ساختار سیاسی حق عدل می آورد درحالیکه ساختار سیاسی باطل ظلم می آورد از این رو ظلمی نهادینه می شود که امتی در تحقق و استقرار و سازماندهی و نهادینه شدن آن نقش دارد؛ امروز ساختار سیاسی جهانی ظلم ساز است زیرا ولایت شیطان بزرگ در آن حکومت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha