شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام محمدرضا خواجوی مسئول روابط عمومی حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه / مسئول روابط عمومی حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه در زیارت جامعه می خوانیم که ائمه(ع) ساسة العباد« سیاستمداران جامعه» هستند.،گفت: قیام عاشورا آئینه تمام نمای اصول سیاست مداری امام حسین(ع) با دوستان و دشمنان دین خداست.

حجت‌الاسلام محمدرضا خواجوی در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ضمن عرض تسلیت بمناسبت ماه محرم حسینی(ع) با اشاره آیه 43 سوره نحل فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ پس اگر نمی‌دانید از اهل ذکر (یعنی علما و دانشمندان هر امت) سؤال کنید.، گفت: ائمه(ع) شیعه در عین حالیکه رهبران دینی مردم بوده بلکه زبده ترین سیاستمداران عصر خود بوده اند.

 وی خاطر نشان کرد: امام علی(ع) در زمان غصب خلافت، با حکومت بر قلوب مومنین و سیاست‏مداری خود دین اسلام را از وقایع ناگوار نجات دادند.

مسئول روابط عمومی حوزه علمیه کرمانشاه با توجه به اینکه عالمان دینی در عین حالیکه بر اساس رسالت دینی هدایت و بصیرت بخشی مردم را به عهده داشته اند،گفت: عالمان دینی بخاطر تقوای الهی و تکلیف شرعی و راهبری بندگان خدا در همه زمانها مورد خشم و غضب سیاست بازان دنیا پرست بوده اند.

وی تصریح نمود: دشمنان دین خدا در طول تاریخ در صدد القای جدایی دین از سیاست بوده تا از ناآگاهی مردم و عدم حضور عالمان انقلابی در صحنه به اهداف شوم و پلید خود دست یابند.  

حجت‌الاسلام خواجوی با توجه به اینکه تمامی حرکتها و جنبش های دینی در تاریخ اسلام و به ویژه 100 سال اخیر نشات گرفته از حوزه های علمیه شیعی،گفت: روحانیت انقلابی به تمسک به قیام خونین عاشورا و بیان اهداف متعالی امام حسین(ع) مردم را در مقابل دسیسه دشمنان دین خدا آگاه نموده اند.

وی با اشاره به خاطره ای از امام خمینی(ع) که شخصی در زندان آمد نزد من و گفت: «سیاست عبارت است از بد ذاتی، دروغ‏گویی و خلاصه پدر سوختگی و اینها در شأن شما نیست. این را بگذارید برای ما و شما به امور دینی بپردازید.، گفت: سیاست امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و شکست طاغوت برگرفته از پیام عاشورای حسینی(ع) بود.

مسئول روابط عمومی حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه در زیارت جامعه می خوانیم که ائمه(ع) ساسه العباد« سیاستمداران جامعه» هستند، گفت: قیام عاشورا آئینه تمام نمای اصول سیاست مداری امام حسین(ع) با دوستان و دشمنان دین خداست.

وی در پایان با اشاره به کلام راهگشای مقام عظمای ولایت که فرمودند: حادثه عظیم عاشورا, پایه اصلی انقلاب اسلامی است، گفت: از آنجایی که دنیای غرب بدنبال تضعیف دین خداست برای مبلغ دینی گفتن من سیاسی نیستم افتخار نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha