جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشگاه پیشاور

حوزه/ «مرکز حافظ شناسی» با همکاری خانه فرهنگ ایران در دانشگاه اسلامیه پیشاور پاکستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عباس فاموری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور، با "نوشاد"، جانشین رئیس دانشگاه اسلامیه پیشاور دیدار و در خصوص امضای تفاهمنامه همکاری در زمینه گسترش زبان فارسی و روابط علمی و فرهنگی بین دو کشور، گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با هدف گسترش روابط فرهنگی دو جانبه برگزار شد، طرفین بر ضرورت تبادل هیأت علمی به ویژه برقراری ارتباط علمی دانشگاه اسلامیه پیشاور با دانشگاه فردوسی مشهد تبادل نظر کردند.

فاموری ضمن تبین مشترکات فرهنگی دو کشور، تشریح کرد: زمینه‌های مناسب برای توسعه گسترش روابط علمی و فرهنگی، دانشگاه و تبادل استاد و دانشجو با مراکز علمی و دانشگاهی ایران فراهم شده است.

نوشاد، جانشین رییس دانشگاه اسلامیه پیشاور نیز در این دیدار، توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی دانشگاه اسلامیه پیشاور با دانشگاه فردوسی مشهد و امضای تفاهمنامه بین دانشگاه اسلامیه و خانه فرهنگ ایران را خواستار شد.

تأمین استاد برای تدریس متون فارسی در دانشکده ادبیات اردو از سوی خانه فرهنگ ایران و موافقت دانشگاه اسلامیه پیشاور برای ایجاد گوشه ایران در کتابخانه مرکزی این دانشگاه، از دیگر توافقات فی مابین طرفین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha