پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری امام حسین(ع) در هیئت ثارالله فیضیه

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به آیه نجوا، بیان کرد: امام علی(ع) تنها کسی بود که با دادن صدقه اهل نجوا و اهل دریافت اسرار الهی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری چهارشنبه شب در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) هیئت ثارالله(ع) در مدرسه فیضیه  در ادامه بحث خود گفت: خداوند در قرآن با اشاره به جریان نفاق گری که در دوران حضرت موسی(ع) ظهور کردند به تشریح این جریان می پردازد.

وی افزود: خداوند در قرآن بیان می کند که این گروه در امت موسی(ع) ظاهر شدند و سابقه آنها در امت های پیامبران دیگر نیز وجود دارد که خود با عالم به کتاب می دانستند، ولی در حقیقت آیات الهی را انکار می کردند و خداوند نیز در قرآن از آنها با تعابیر شدیدی یاد می کند.

رئیس آکادمی علوم اسلامی با ذکر این مطلب که این جریان، یک جریان یهودسازی بود بیان کرد: این جریان همیشه در میان امت پیامبران ایجاد شده و برخی خود را به جای اولیاءالله قرار می دهند در حالی که تنها ظواهر را دارند.

استاد حوزه با بیان این مطلب که این افراد خود را عالم به کتاب می دانستند و سعی می کردند که خود را در جایگاه اولیاء الله قراردهند عنوان کرد: در بین امت حضرت موسی(ع) نیز افرادی بودند که مومن به کلیم الله بودند، ولی عده دیگر یهودی سازی کردند.

وی افزود: قرآن بیان می کند که این افراد در ظاهر از خدا و معنویت دم می زنند ولی در باطن به دنبال دنیا هستند و کتاب را هم بر دوش دارند؛ آنها مثل حماری که تورات به پشت دارند حرکت می کنند ولی چیزی از باطن آن نمی دانند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: قرآن بیان می کند که این دسته از افراد حامل کتاب نیستند، بلکه کتاب، بار آنها است؛ این گروه در ضلالت و گمراهی به سر می برند؛ در حقیقت آنها چیزی از اسرار الهی نمی دانند زیرا اهل نجوا نیستند؛ خداوند در سوره مجادله به این مساله به صورت ظریفی اشاره می کند.

وی گفت: بر اساس سند فریقین هیچ کسی جز امام علی(ع) حاضر نشد به جای مال اندوزی صدقه بدهد ودر ازای آن به اسرار خلقت برسد؛ در حقیقت وقتی اهل نجوا بودن حادث شد اسرار الهی نیز منتقل می شوند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: برخی بی دلیل مدعی شدند که پیامبر در خلوت به آنها چنین یا چنان گفت، ولی کسی که اهل نجوا نباشد به این مراتب نخواهد رسید؛ حقیقت آن است که پیامبر نیز اهل نجوایی جز امام(ع) ندارد.

وی گفت: این گروه مخاطب قرآن مدعی کتاب بودند ولی آیات خدا را نیز تکذیب می کردند؛ سپس قرآن کریم به آنها بیان می کند که شما گمان می برید که در محیط ولایت الهی حضور دارید ولی به دلیل اینکه مادی هستید در همین محیط ظلمانی حضور دارید؛ اولیاالله به دلیل اینکه از دنیا بزرگتر هستند می توانند مردم را نیز هدایت کنند.

استاد حوزه بیان کرد: خداوند در این آیات دلایل روشنی را برای مخالفت این گروه با کتاب بیان می کند، زیرا این گروه مدعی کتاب ولی در باطن ضد آن و ضد آیات الهی هستند؛ سوال این است که وقتی این گروه، خود هدایت نشدند چگونه می خواهند دیگران را هدایت کنند؟

وی گفت: این گروه دنیا گرا هستند و به تبع خود دیگران را نیز دنیا گرا می کنند و امروز مثال های روشن آن در دنیا وجود دارد؛ حدفهم نهایی آنها همین محیط دنیا است، ولی در لابلای این تلاش مستمر، پیامبر و ائمه(ع) در حال مقابله با آنها و جریان یهودسازی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به آیات قرآن در خصوص روز جمعه بیان کرد: نماز روز جمعه با برپایی نماز توسط پیامبر(ص) و امام(ع) همراه است؛ روز جمعه و این نماز نیز از امکانات امت سازی پیامبر است؛ امتی که حول محور اقامه نماز شکل گرفت بازار و جامعه آن نیز اسلامی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha