جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مرادی

حوزه/ مدیر موسسه حریم مهرورزی ولایت قم گفت: خانواده پایه‌گذار بخش مهمی از سرنوشت فرد در جامعه است،چرا که امروز خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و نقش بزرگی بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام قدرت الله مرادی، صبح امروز درکارگاه پیوندهای آسمانی همسران طلاب حوزه علمیه استان قزوین گفت: اولین و مهم‌ترین عامل موفقیت و شکست یک فرزند، خانواده است زیرا پدر و مادر دو بال مهم در پرورش بچه‌ها هستند و شخصیت والدین، سلامت روحی، روانی و اجتماعی خانواده، نحوه تربیت و شیوه‌های تربیت فرزندان، روابط اجتماعی درون خانواده جزو عوامل مهمی هستند که در بین خانواده‌ها به چشم می‌خورند.

حجت الاسلام مرادی بیان کرد:  عامل عمده بدبختی‌های خانواده‌ها و متلاشی شدن آنها ضعف مبانی دینی و اخلاقی است که این مهم در طرح‌های ما باید بررسی و سطح مبانی معنوی و دینی جامعه تقویت شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد:  یکی از کارهایی که باید انجام شود این است که علاوه بر استفاده از ظرفیت بانوان، به آنها این باور را بدهیم که تربیت فرزند و اداره خانواده مهم‌‌ترین وظیفه‌ ای است که بر دوش وی قرار گرفته است.

مدیر موسسه حریم مهرورزی ولایت قم گفت: خانواده  پایه‌گذار بخش مهمی از سرنوشت فرد در جامعه است، چرا که امروز خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و نقش بزرگی بر عهده دارد.

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم نسبت به تفکر و تعقل دستور می‌دهد و بیان کرده که جامعه متفکر و عقلانی می‌تواند انسان را به تعالی نزدیک پیدا کند، در چنین جامعه‌ای ایمان وجود دارد و بر اساس عقلانیت اقدام می‌شود.

وی اظهار کرد:  رسانه‌ها می‌توانند با ارائه برنامه‌های مرتبط با تحکیم بنیان خانواده در پویایی و نشاط این نهاد مقدس گام بردارند و مردم را با سلاح ماهواره و تهاجم فرهنگی که کانون خانواده را هدف گرفته آشنا کنند.

حجت الاسلام مرادی مهر ومحبت وکم توقع بودن را عامل اصلی زوجین در خانواده دانست و بیان کرد: اگر این دوعامل مهم در خانواده ها ومیان زوجین رقم بخورد بسیاری از مشکلات خانوادگی برطرف شده وشبکه های مجازی وماهواره ای نمی توانند اثر گزارباشند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اخلاق حسنه ، خوش رفتاری ،خوش گفتاری وخوش رویی همراه با صمیمیت در بین زوجین عامل موفقیت و سعادتمندی و خوشبختی خانواده ها را در بر خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha